Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 15 december 2014

Av Trillingmamman - 15 december 2014 14:59

Efter att ha planerat ett tag med klasskamrater så blev det ett litet surprise för en god vän i klassen som fyllde jämna år.

Lite förberedelser hemma har jag gjort. En hink med lite godsaker.

Inslaget lyckades det bli också fast det var ett himla pyssel.

En halvt som halvt färdig egengjord tröja med allas signaturer på.

Vi sjöng i matsalen för henne och meningen var att vi alla skulle ut och äta. Det blev tyvärr inte av och vi fick skjuta på det. Jag fick ta med en halvkrasslig Lucas. Sen blev jag uppringd från förskolan, nästa barn skulle hämtas. Eftersom det handlade om magsjuka så ville de att alla skulle plockas hem. Fick hjälp med det så jag åtminstone kunde räcka över present och tröja samt prata lite med alla. Några andra var sjuka med så det var inte bara jag som backade undan. Vi beslöt gemensamt att skjuta på det. Tror att hon var mycket nöjd ändå och hade inte förväntat sig något alls. Roligt att överraska. Det är en person som har funnits och finns vid min sida hela tiden. Trots mitt humör. En riktigt fin vän är hon.

Vet vad jag har att vänta mig i morgon, hemma med barn. Plugga får jag göra i nästa liv. Blir barnledig på torsdag så då får jag sitta både den dagen och på fredag intensivt. Tentan närmar sig med stormsteg.

Annars mår jag riktigt fint. Känner mig glad inombords över att ha umgåtts med glada klasskamrater. Vänner berikar mitt liv just nu då humöret svajar upp och ner när det gäller så mycket annat.

Gällde inte mina vänner idag eller vänner över huvud taget. Men övriga... Go to h@%#. Försök och knäcka mig genom att dissa mig, fungerar inte. I know my worth!

Lite måsten, middag, Luciafirande, hämta barn, lägga barn och ett långt styrketräningspass på det sen är jag på ännu bättre humör.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards