Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Trillingmamman - 16 december 2014 09:01

Plockar efter morgonens frukost, barnen är oförskämt pigga men inte välkomna på förskolan på grund av magsjuka. Vet inte riktigt om jag kan kalla det magsjuka heller men idag bryr jag mig inte. Är hemma med alla. Gårdagens händelser gjorde mig inte gladare precis (förutom firandet av min klasskamrat).

Blir ständigt påmind om människor som i olika situationer antingen dissar mig eller utnyttjar, vet inte vilket jag tycker är värst. Besviken, arg och ledsen är jag. Under flera år har jag ställt upp även för andra som inte är mitt kött och blod, senast igår faktiskt. Jag har givit av mig själv in i det sista många gånger att jag själv ibland går på knäna, blir hånad och smutskastad, utstirrad och behandlad som luft. Ibland undrar jag varför jag ger av mig själv så mycket som jag gör.

Sitter här nu och känner mig tom inombords. Igår fick jag sätta mig i bilen med en liten som kräkts, två magsjuka och resten trötta och griniga vilket är tacken efter alla år man gett av sig själv, ställt upp och funnits där. Ja det blir en dag hemma med barnen, även om de idag inte är i närheten av något som visar på sjukdom. Det gör inget, även om jag missar timmar av tentaplugg. Vet inte riktigt om jag ville till skolan ändå. Samma skit där. Folk är inte sena med att dissa och döma mig där heller. De tror att jag varken ser eller hör, men det gör jag. Mer än vad ni tror.

Tar inte ert skit så ja jag gör er besvikna. Påmind blev jag igår vilket kändes som en pungspark. Grattis Eva, i vilken av turordningen då? Resultatet blir att till er som behandlar mig som skit så gör jag likadant. Tack för att ni gör mig ännu starkare, mer beslutsam och mer insiktsfull till att världen består av många människor som går igång på att få andra att må dåligt eller försök till att de inte ska få lyckas. Sorgligt! Jag är inte där, trots många underkända tentor och praktiska prov så ska jag banne mig fixa det här. Jag kommer att plocka fram min styrka som jag har, mentalt är jag förberedd och har landat efter år av skit. Min styrka är det ingen som kommer att få sätta sig i vägen för. Ingen karl so far klara av det heller då jag är ett hot för deras manlighet. Idag får man inte vara självständig, oberoende, gå sin egen väg och vara sig själv. Sorry alla, jag gör er definitivt besviken. Jag är den jag är, står för det jag tycker och säger det också. Rädd för att vara ensam? Knappast. Mitt liv börjar nu. Behöver inte längre gå upp och be för att dagen skall ordna sig eller tassa på tå. Skit så det står härliga till får jag ändå.

Trots bakslag så har jag inte tappat tron om mänskligheten. Jag vill jobba med människor, jag vill bli sjuksköterska för det finns också så många därute som inte är som ni. Så åter igen tack till skitstövlar som gör mig ännu mer starkare. Ni kan dra dit solen inte lyser.

Hemma med barn som sagt. Energin idag skall jag ge dem. Baka bullar tänkte jag, alltid uppskattat. Det blir ett träningspass med bästa vännen Mia vilket jag ser fram mot mycket.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards