Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 17 december 2014

Av Trillingmamman - 17 december 2014 07:52

Trots hemma med i stort sett alla barn så var det en riktigt bra dag igår. De var lite rastlösa de små men vi lyckades hålla igång med diverse aktiviteter.

Bakade bullar på eftermiddagen. Fick lite smått panik då jag saknade brödkavel. Snabba tips fick jag på Facebook när jag la ut en fråga om vad man kunde använda i stället, hade nämligen idétorka.

Bra tips fick jag snabbt. Man tager vad man haver. En tom vinflaska med varmt vatten i vilket gick alldeles utmärkt.

Isac hjälpte mig.

Bullar blev det också.

Köket såg ut som ett slagfält ett tag och jag gjorde både middag och gräddade bullar samtidigt. Det gick det med.

Hade också lunchbesök tidigare på dagen av en klasskamrat och hennes son. Trevligt!

Barnen somnade utan problem, de var trötta. Lyckades ta ett kort innan på alla.

Underbara ungar som ibland kan driva en till vansinne. Älskar er ändå.

Det blir ännu en dag hemma. Tre klagade på ont i magen och jag hade inte hjärta och skicka dem vidare till förskolan. Även om deras allmäntillstånd inte visar sjukdom så kan de fortfarande må dåligt. Jag försöker lyssna och se så mycket jag kan på deras signaler. What the hell, bara att vara hemma. Missar en dags föreläsningar men vad gör man. Det är min vecka med barnen så det är bara gilla läget. Vad ska man hitta på idag då?

Först blir det en panna kaffe. Även om barnen är pigga så är inte jag det. Hua! Okristligt tidigt blev det idag. Vem behöver väckarklocka när man har Leon.

En bild från igår, Leon kör duckface. Dock var han lika pigg i morse.

Nä nu vankas det kaffe medan barnen tittar på morgon TV. Ha en fin dag.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards