Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Trillingmamman - 7 januari 2015 06:46

Igår när jag skulle åka bilen så hade jag min kära tumme i vägen när jag stängde bildörren. Gissa om det kom ur mig mindre trevliga ord, aj vad det gjorde ont kan jag säga. Det bultade, svullnade och fingret blev varmt. Inget brutet tack och lov. Lindade den och efter ett par timmar gick svullnaden ner. Idag kan jag röra fingret utan problem. Kommer att se mig för både en och två gånger i fortsättningen, fingrar i kläm är ingen hit. Mitt fel eftersom jag inte var uppmärksam.

Är uppe tidigt idag. Tar en kopp kaffe i lugn och ro. Det blir skolan idag för min del och tentaplugg. Ska kombinera det med lite socialt beteende och träffa en kurskamrat på lunchen. Har tröttnat på hemmets fyra väggar efter allt pluggande. Miljöombyte behövs. Snart drar allt igång igen med vanliga rutiner så jag ska passa på att njuta i min ensamhet ett tag till. Det var mina planer för idag. Man lever inte något roligt liv under tentaperiod, till och med en vandrande pinne framstår som intressant och sällskaplig jämfört med mig. Aja, det är ju inte så många tentatillfällen att man överlever det med.

Tittar ut och ser snö. Är inte den som jublar just nu. Usch, fy och blä. En kopp kaffe till och sen göra i ordning mig. Skolan var det. Aldrig förr har sängen lockat så mycket.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards