Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Trillingmamman - 17 februari 2015 17:04

Tror inte min hjärna är riktigt med idag. Har gjort tolkningar som blivit helt galet, som tur var skrattade vi åt det:

Person 1 - Gabriel är i ravinen.
Jag - Ja, men då går jag in och hämtar honom. (Tolkar ravinen som att han är inne).

Person 2 - Jag kan ringa efter Gabriel.
Jag - Nej, det behöver du inte. Ska på samtal så han ska med. (menar att ringa efter honom eftersom han befinner sig 500 meter bort med en annan lärare).

Person 3 - Har dom ringt? (menat till mig)
Jag - Nej ingen har ringt mig. (egentligen menat att dom ringt efter Gabriel som befann sig i ravinen och inte inomhus).

Tre personer, tre korta samtal inom loppet av fem minuter och inte ett rätt tolkat av mig. Så tokigt det kan bli. Så är det när det inte är tydligt nog, då tolkar jag helt fel. Aja, vi skrattade gott åt det som tur var. Inget missförstånd eller sura miner den här gången.

Är så trött i huvudet. Vill bara sova. Har lite att göra först och kommer hem efter sju ikväll. En rundtur till affären, matsäck behövs för utflykt. Leverera iPad till sonen också och sen hem. Tjoho! Behöver koppla av känner jag. Det är mycket nu.

Något jag ser fram mot är praktiken nästa vecka. Lite nervöst men vet att det kommer att bli lärorikt. Saknar just nu mina skolkamrater som är på praktik utspridda veckor, det är ensamt i skolan. Fast jag jobbar på som en galning och är klar med sammanställningarna till alla tentor. Nu är det bara och köra på. Har nog inte varit så sällskaplig heller.

Håller på att laga mat, måste avsluta nu. Usch vad huvudet värker och snurrar av alla tankar.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards