Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 21 februari 2015

Lite manisk kan man tro

Av Trillingmamman - 21 februari 2015 19:31

Det känns bättre idag, bara lite annat som gnager men det är på väg åt rätt håll i alla fall. Som vanligt när jag behöver skingra tankarna så brukar jag städa. Idag var inget undantag även om det är helg, innebär vila och bara vara. Det blev skinande skåp, dörrar och lister. Fem tvättmaskiner gick och tre disk. Hann med både lunch och baka kladdkaka för att mysa med barnen. Ja ni tycker säkert att jag är knäpp men det är mitt sätt att bearbeta saker på. Nog försvann det mesta och nu sitter jag här i lugn och ro för att vila. Välförtjänt!

Hittade ett inlägg från någon med en dikt. Otroligt fin. OBS, inte jag som skrivit (jag vet att man inte får plagiera men kunde inte låta bli). Dikten säger en hel del.

I morgon blir det att fixa halvljusen på bilen. Har ännu inte fått tummen ur arslet för att fixa det. Behöver bilen till praktiken nästa vecka och skall köra när det är mörkt så två lysen är bättre än ett.

Ikväll blir det plugga för min del, har omtenta i omvårdnad på fredag. Bara bita ihop och köra på. Tror inte jag somnar i första taget ändå då jag sov elva timmar natten till idag. Fast man ska aldrig säga aldrig.

Känner mig på bra humör. Städningen och lyssna på hårdrock har gjort susen. Favorit just nu är Sparzanza.

Bästa cover på Rebel Yell (Billy Idols original). Sjukt bra är dom i alla fall. Såg dom live för många år sedan och vill gärna göra det igen. Dock är det en annan stundande konsert som jag ska gå på, Stiftelsen på Tyrol i Stockholm. Längtar!

Nä nu ska jag förbereda lite barn för läggdags snart. De har förresten varit underbara idag. Gårdagens gnäll är som bortblåst.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards