Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Trillingmamman - 27 februari 2015 08:23

Och så gick den här veckan med, alldeles för fort. En veckas praktik är alldeles för lite, speciellt inom psykiatrin. Behovet och kunskaperna är eftertraktade och ska man locka fler sjuksköterskor så behövs längre praktik. Även om man inte väljer den inriktningen så är erfarenheten nödvändig och bra när man kommer ut som sjuksköterska.

Den här veckan har verkligen snurrat till det i huvudet på mig. Har verkligen stortrivts och är nu inte helt hundra på om det är ambulans jag vill till. Det finns så många människor som lider av psykisk ohälsa och som är i stort behov av vård. Självklart även andra. Men det är en intressant inriktning, speciellt psykosvården som jag var på. Fick också inblick i den rättspsykiatriska vården vilket jag också tyckte var intressant. Det kommer att bli svårt att välja känner jag.

Ja idag är det dessutom tentadag. Bara att köra på innan helgen. Hoppas verkligen att jag sätter den här nu. Wish me luck!

Det kommer inte att bli en lugn helg för min del, även om jag är barnledig. Tentaplugg igen, nästa vecka en ny. Här bockar vi av en och en. Har dessutom en begynnande förkylning som inte riktigt har brutit ut, hoppas att den försvinner. Är dock inte sänkt så det är bara låta det komma.

Hade så svårt att sova igår. Det blev sent. Ännu en dag där hjärnan gick på högvarv. Om man bara kunde stänga av så vore jag glad.



Dags och göra sig i ordning inför skolan. En varm dusch och lite uppfräschning behövs. Härliga fredag här kommer jag.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards