Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 3 april 2015

Men håll igen

Av Trillingmamman - 3 april 2015 08:45

Nu är det slut på singelveckan, barnen är hemma här i en vecka. Hämtade dem från dagis på eftermiddagen och de var något trötta men lugna i humöret. Tidig kväll för en del av knodden, för några somnade redan efter maten. I min säng dessutom.

Var ute i vimlet och handlade igår med, jisses säger jag bara. Det var kaos vid godiset, och mitt i allt detta hade dom ställt en pall där två stycken personal skulle fylla på de tomma behållarna. Mindre bra kan jag tillägga vid tider som Påsk. Det gick ju men tog en sådan tid då alla skulle trängas. Att de hade erbjudandet 1,95 kr hektot hjälpte inte till att minska på folkmängden precis. Hua!

Det var dock inte det som var värst, utan folks kommentarer om hur jag såg ut. Jag vet att jag inte är en fotomodell, ja jag klär mig annorlunda, är annorlunda till sättet men för Guds skull håll det inom er. Måste man rapa och kommentera så att jag hör? Jag är inte empatilös, har faktiskt känslor jag med. Killar kan vara rätt så taskiga vilket jag med råger råkade ut för igår. Tack idioter. Jag vet varför jag är singel, är inte dum men det finns faktiskt inget jag vill ändra på hos mig själv vare sig utseendemässigt, i klädval eller min personlighet för att behaga någon annan. Jag trivs med mig själv om det så innebär att jag ska vara själv resten av mitt liv. Kan ni inte ta mig för vad jag är så får det vara. Är ganska less på det manliga könet (nej jag dömer inte alla men många). Jag är som sagt inte dum, kan lägga ihop två och två. Att män över lag aldrig pratar, stöter eller ger en komplimanger summerar jag till att de mer eller mindre väljer att prata OM mig hellre än MED mig. Jag vet att jag är stark, självständig och oberoende. Ett hot tydligen för att jag vågar vara mig själv, den jag vill vara dessutom vilket inte är densamma som att jag är en bitch. Har ett hjärta av guld.

Det förstörde dock inte min kväll. Även om jag blev arg och ledsen så skakade jag av det till slut. Tragiskt nog så måste jag säga att jag är van.

Idag ska vi iväg på lite roligheter. Ser verkligen fram mot det. Mer om det kommer senare. Just nu vill jag njuta av morgonkaffet och jag önskar alla en riktigt fin helg och med allt vad påsken innebär.

Ta hand om varandra!

Här ska vi fira Påsk på vårt lilla speciella vis.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

 
 
Ingen bild

Linda

3 april 2015 08:48

Förstår inte vad i ditt utseende som stör folk.. Tycker du ser jätte fin ut!

Trillingmamman

3 april 2015 09:02

Tack Linda ??. Det är nog en kombination av utseende, klädval och personlighet. Jag är i alla fall nöjd :-).

Ha en riktigt fin Påsk! Kramar i massor

 
Ingen bild

Annmari

3 april 2015 15:44

Jag blir alldeles bestört då jag läser vad du skriver.Men tänk att det kan inte stå rätt till då du får sådana kommentarer,av dom som säger så alltså.
Du duger och är bra som du är.Ha en bra vecka nu med dina älsklingar.

Trillingmamman

4 april 2015 08:29

Tack för dina fina värmande ord ??. Brukar tänka så jag med, visst sårar det ibland. Försöker skaka av mig det mesta.

Önskar en riktigt fin påsk.

Kramar i massor

 
åsa

åsa

3 april 2015 19:08

Men hur oförskämda tror folk att de får vara egentligen!?
Vet ju inte hur du är som person, men det jag sett av "utanpåskriften" så tycker jag att du är jättefin!
En "frän brud" med egen stil och det beundrar jag, DET är starkt, att stå för vem man är!
Inte nog med att du är snygg och "frän", du är jäkligt duktig också!
Hoppas du/ni får en bra fortsättning på påsken!
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

Trillingmamman

4 april 2015 08:28

Tack Åsa för dina fina värmande ord.

Som person är jag ganska blyg, tro det eller ej. Även om jag vågar stå på mig både utseendemässigt och i ord så innebär inte det att jag är hård eller rapar ut vad som helst. Många tror det :-). Men jag är som sagt nöjd med mig själv, mest omgivningen som är dömande.

Önskar en riktigt fin påsk. Massor med kramar

 
Ingen bild

Nilla

3 april 2015 22:48

Vet du om Mia slutat blogga?

Trillingmamman

4 april 2015 08:25

Hej Nilla.

Hon skriver ibland vad jag vet.

Glad Påsk. Kramar Eva

 
Monica

Monica

3 april 2015 22:49

Men vad säger(skriver)du?
Finns de såna idioter rent öppet? Vuxna?
Inga man vill gänga med isf.Klart de finns någon för dig.
Stå på dig!Finns inget fel med att va originell.Vrf vara som andra när man kan va som sig själv?

Vet du vad man använder för lakan i en vattensäng?Svar längre ner







Badlakan ..Hihi GLAD PÅSK Kramar Monica

http://www.ploppviola.bloggplatsen.se

Trillingmamman

4 april 2015 08:24

Hej Monica :-).

Och tack ??. Under mina år så har jag lärt mig att det finns folk till allt. Försöker att inte inte ta åt mig men ibland är det svårt. Är som sagt människa jag med.

Hahaha... Badlakan ;-). Den var bra :-). En riktigt glad Påsk önskar vi här.

Kramar i massor

 
Ingen bild

Eva N

4 april 2015 13:42

Det är helt makalöst hur vuxna uppför sig.......
Såklart att det känns för dig, men ändå bra att du kan skaka av dig. Du duger alldeles bra precis som du är!! Glad Påsk till er! :-)

Trillingmamman

4 april 2015 19:39

Tack fina ??.

Ha en riktigt fin påsk. Massor med kramar

 
Ingen bild

Sess

4 april 2015 15:41

Glad Påsk!
Å jag som gillar det jag sett av din stil!
Stå på dig och fortsätt med det som känns bra!
Kram

Trillingmamman

4 april 2015 19:40

Tack ??.

Ha en riktigt fin påskhelg och massor med kramar

 
Linn, mamma till Elsa

Linn, mamma till Elsa

5 april 2015 16:32

Vissa människor har f-n inge vett i kroppen, dom borde skämmas! Gar inte läst så jätte mycket i din blogg, men kollade igenom lite inlägg snabbt, och tycker inte att det är nå fel alls i ditt utseende! Du ser bra ut! Och för att vara mamma till så många barn - amazing!!

http://lifeisadream.bloggplatsen.se

Trillingmamman

5 april 2015 19:57

Tack fina för dina ord ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards