Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Trillingmamman - 12 januari 2016 18:46

En ny vecka som började intensivt med tidig morgon. Hua, det märks att man varit ledig länge.

Segt och kliva upp är det men det är bara att ta tjuren vid hornen. Sista veckan på den här kursen sen kommer de allra sista och det roliga som är kvar på Sjuksköterskeprogrammet.

Idag var barnen inte alls på humör när jag hämtade dem, förstår dem till fullo. Mycket grina, klaga och bråka. Det blev inte bättre att jag talade om att det blev kyckling till middag när de frågade. Höga protester; vill inte haaaa, tycker inte om kyckling, inte kyckling igen, måste vi äta kyckling... osv. Sen kom frågan efter en stund: får vi ha kyckling på macka? Jag gav med mig. Trött mamma idag. Nu sitter jag här helt slut efter att ha serverat barnen två kilo kyckling, en skogaholmslimpa och ett antal andra pålägg senare. Mätta är dom och glada med för den delen. Det var nog inte så tokigt med kyckling ändå.

Nu ropar lilla hulliganen så det är dags och ta itu med lite kvällssysslor.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards