Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Trillingmamman - 20 juni 2011 20:28

Igår var det nog den mest regnigaste dagen jag varit med om sen efter flytten hit. Det regnade konstant kändes det som, riktigt höstväder. Inget uppehåll direkt heller. Så det blev en inomhusaktivitetsdag för oss alla. Och det gick det med även om det är mycket roligare att vara ute. Men som plåster på såren så gjorde vi en brakmiddag med tacos vilket var uppskattat.


Idag var det betydligt finare. Morgonen började med blå himmel och sol. Grabbarna stod startklara redan klockan sju men jag kände inte för att göra mig osams med grannarna och gå ut då, så vi avvaktade ett par timmar. Mina små kan ju vara lite högljudda mellan varven när kivandets sätter igång. Vi körde en liten ritstund i stället.


 

Alla sitter koncentrerade och ritar. Och de skulle kunna ha satt rekord i på hur kort tid man gör av med ett ritblock. Och ändå fick de måla på någolunda hela ytor påpappret, och baksidan. Fort gick det i alla fall och sen for kritorna all världens väg. Lika bra och plocka undan allt innan väggarna blev tapetserade.


Sen gick vi ut för att röja lite och det gick som smort. De lekte, cyklade, grävde, slogs, sprang, spelade fotboll, åkte sparkcykel, gjorde kaffe osv osv.... Det var riktigt mysigt. Hade grannen som sällskap och hennes dotter också. Hon bjöd dessutom på kaffe idag igen. Snällt! Grannen har också berättat att det går bussturer till Ullared härifrån vilket gjorde mig mycket intresserad. Har aldrig varit där och någon gång måste jag ju bara åka dit.

Med bil tar det en stund och kostar dessutom pengar. Skulle uppskatta att det ändå är mellan 16-20 mil dit. Men bussturen kostar bara 250 kr, inte dåligt! Så jag hoppas snart att jag kommer dit för att kika lite på den omtalade Ullared.


Sen är det lite annat som händer också och det är att de ska öppna ett helt nytt Äventyrsland här i närheten. Riktigt häftigt för barnen!


 

Jag vet inte om ni ser vad det står men längst ner så finns en adress till deras webbsida.

Ja detta är ju något som vi definitivt kommer att besöka i sommar. Grabbarna lär bli helt lyriska. Och eftersom Linn är borta så får jag ta med henne någon helg då det är öppet ända till oktober. Ska i alla fall bli intressant att se vad detta är för något. Känns som om det ligger mycket runt omkring för barn här.


Även den här veckan kommer det att hända saker. Kommer att återkomma mer om det vart eftersom. Nu ska jag bara vila känner jag. Fick ett ryck och städade alla våningar och torkade golven, nu luktar det fräscht. Bara jag kvar då som ska duscha och slappa. Thomas kommer hem snart också.


Tack för era fina kommentarer, gratulationer och inlägg angående graviditeten   ! Det värmer gott....



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards