Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under november 2012

Av Trillingmamman - 29 november 2012 10:45

Lite färg, lite lack, hyllor och beslag sen är det klart. Självklart detaljer på väggarna med. Han är duktig maken!

Eftersom jag känner mig kraschad så tar han Leon till BVC. Ska passa på och vila en stund. Ska till skolan i eftermiddag för att planera kursen i Psykologi 2.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 28 november 2012 21:09

Känns som om man blir sämre och sämre, men så länge det inte är magsjuka så ska jag inte klaga alltför mycket. Har fått positiva meddelanden från skolan och det är två C och två B i slutbetyg än så länge. Väntar svar angående betyget i religion som kommer vilken dag som helst. Nu ska jag fortsätta kurera mig med spikmattan och Johan Falk.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/ Eva

Av Trillingmamman - 26 november 2012 12:48

Förkylning och hosta, välkommen. Först var det bara maken men nu ser jag tendenser till förkylning hos barnen också. Och när jag vaknade i morse så kändes huvudet tungt, jippi precis vad man inte vill bli just nu. Så idag blir det minsta möjliga. Vädret ute är inte det bästa, regnet öser ner. Tack och lov så är barnen snälla.

Har sista sammanställningen av hemtentamen kvar, sen är jag klar med allt. Mycket intressant och läsa om religioner faktiskt. Ett ämne man kan fördjupa sig i. Tar allt ikväll och kör en maraton. Sista inlämningsdagen är i morgon så det är ingen panik då jag bara har renskrivning kvar. Thomas har ordnat lite med vårt projekt men det går långsamt just nu när även han är sjuk. Det förstår jag. Fint blir det i alla fall.

Försöker söva Leon och Julie just nu och det går väl sådär. De verkar vara piggare än vad jag trodde. En stund till ger jag det.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 24 november 2012 15:04

Gjorde stan med Lucas idag, visserligen en snabb sväng. Det var lördagsgodis som stod på önskelistan. Annars har dagen varit lugn på alla sätt vilket har varit skönt. Tänkte ta mig en välförtjänt paus ikväll och gå över till Kerra för lite kvällsprat och mingel. Egentligen hade jag tänkt och köra vidare på min hemtenta men jag ägnade 6 timmar åt den igår och är i stort sett snart klar, dessutom har jag tills på tisdag på mig så det är inte bråttom alls. Jag hinner!Tar en paus för sen har jag fem ämnen till att läsa tills mars nästa år. Passar på medan man kan.


Just nu har vi en liten musikstund och barnen skuttar av sig allt socker. Och jag surfar runt för att hitta all musik som tillhör dagens ungdom, och det var inte det lättaste. Fy man börjar bli gammal! Tillbaka till djungeln igen då för snart är det dags att göra sig i ordning.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 22 november 2012 22:06

Sitter här och tar det lugnt och ska bara njuta resten av kvällen. Tycker jag förtjänar det idag efter prov, tvätt och rännande fram och tillbaka. Inte många knop gjorda mer idag med andra ord. Har hittat ett nytt spel och sysselsätta mig med, Quizkampen. Riktigt kul med allmänbildade frågor. Sånt gillar jag. Kort och gott så så säger jag god natt alla, precis som Gabriel. Hann fota en avslappnad kille i sin bästa sovställning.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 21 november 2012 18:00

En dag där jag ägnat mig åt mycket telefonsamtal och fått mycket pappersgöra gjort. Tvättmaskin har rullat på och lite småpyssel har jag hunnit med. Humöret har varit på topp faktiskt. Fort gick dagen och som det alltid gör när man är sysselsatt hela tiden. Gjorde två stora kycklingar till middag och tro det eller ej, de gick åt! Jo matkontot rullar snabbt när våra små T-rex sätter tänderna i allt. Undrar om de äter en kyckling var i tonåren!?


Här kommer lite bilder...


 


Ja men se där ja, ett långtidsprojekt på gång. Mer bilder följer vart eftersom så ni får se vad det blir. Fortsättning följer.


 


Överallt och ingenstans är den här mannen nu mera, undrar om han kan fortsätta krypa tills han börjar skolan.


 


Om han vill/har lust så övar han på att stå och det blir mer och mer av det hela tiden. Thomas och jag har slagit vad om att han går innan jul. Helst krypa var det för han är verkligen på allt.


 


Lilla Julie på bushumör och som för övrigt har lugnat sig lite med humöret, men nog kan det svänga duktigt på henne.


Ikväll blir det sista rycket och plugga till stora Psykologiprovet i morgon. Nästa vecka borde jag veta betygen i alla ämnen och jag är smått nyfiken på hur det har gått. Nu lockar en kopp kaffe medan Scooby Doo gör sitt en stund. Sen är det dags och natta lite småttingar.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards