Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under september 2014

Av Trillingmamman - 28 september 2014 23:27

Helgerna går fort tycker jag. Det var nyss fredag och vad hände? Redan söndag kväll. Har fått mycket gjort tycker jag. I lördags var det tenta, vet inte hur det gick riktigt. Arton härliga dagar och vänta in tills man vet svaret.

Barnen hade lördagsmys med saft och chips. Riktigt tungt och jobbigt tyckte Leon.

Han somnade då sött vid matbordet. Helt utmattad av chipskoma.

Har packat en del kartonger idag. Mycket som händer i oktober så det är lika bra att börja nu. Även om man inte har så mycket saker så är det alltid mer än vad man tror och det tar också längre tid.

Trodde jag skulle somna ovaggad idag men icke sa nicke. Pigg som en mört är jag. Kul det kommer att bli i morgon med en hel dag föreläsningar. Hur trött kommer inte jag att vara på en skala ett till tio? Får väl försöka sova ändå. Mycket sim händer i huvudet på mig och runt omkring. Kanske inte så konstigt egentligen.

[Bild]

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 27 september 2014 06:48

Tidigt, tidigt fast det är lördag. Första tentan idag. Känner mig lite nervös faktiskt. Kanske det beror på att huvudet känns som bomull. Är osäker på om det jag läst har gått in. Det borde ha gjort det. Nåja, det går som det går och jag kan bara göra mitt bästa. Wish me luck!

Sen blir det packa som gäller. Bara en månad kvar till flytt. Det går ruggigt fort. Har i och för sig inte så mycket att packa men oftast är det mer än vad man tror. Lika bra att börja.

Har varit låg i humöret på sistone. Försöker le och vara glad men det har inte fungerar så bra. Dagarna går men det är jobbigt. Känner mig inte alls på topp. Tror det lättar efter flytten. Om inte annat så hoppas jag det.

Nu måste jag fixa i ordning mig. Kaffet och en dusch väntar.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 23 september 2014 05:19

Nu rinner tiden iväg, är inne i en tentavecka och gömmer mig mer eller mindre i studier. Känner mig grymt osocial i vanlig ordning. Vill inte halka efter där av mycket plugg. Vi har dessutom en till tenta två veckor efter det. Dagarna fylls fort. Snart ska vi också ut på praktik, fick min på en akutmottagning. Är överlycklig. Det kommer att bli tre spännande veckor.

Privat så går det också mot ljusare tider. Många saker har löst sig och blivit till det bättre. Känner en enorm lättnad och glädje för första gången på länge. Ni som är inblandade vet, stort tack! Ser fram mot mycket just nu.

Är uppe med tuppen och njuter av tystnaden och mitt morgonkaffe. En ny dag med nya möjligheter väntas. Eller massor med tentaplugg. Ha en fin dag alla.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 19 september 2014 19:53

Lite mör är jag, mycket plugg och mycket i huvudet. Trots allt så flyter det på. Humöret är inte på topp. Kan inte sätta ord på det varför men jag är irriterad mer än vanligt just nu.

Lite den känslan....

Sen kan man inget annat än att le när man får såna här presenter från barnen.

Värmer gott i hjärtat.

Ligger ner och söver ett litet barn. Tror bestämt att han har somnat nu. Börjar bli tungt på min axel. Bara några till kvar då.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 14 september 2014 08:53

Känner mig trött, inte för den sakens skull att jag var ute igår för det gick lugnt till (men så skönt att komma bort). Utan det är för den här magsjukan som går här hemma. Den femte i ordningen har dukat under. Jag springer mellan disk, tvätt, matlagning, torka spyor, dusch, blöjbyten osv. Det gör mig helt färdig. Hoppas ingen mer blir sjuk nu. Jag vill bara lägga mig ner känner jag.

Försöker hitta det där roliga lilla extra för att gå upp och orka med allt. Det går men det är knappt. Känner mig som sagt trött och irriterad. Längtar som bara den till flytten.

Hade en liten reflektion på morgonen om att det skriks så förbannat om att barnbidraget skall delas lika (har absolut inga problem med det). Kan dock inte låta bli och undra varför det inte gäller torka spyor, blöjbyten, vaknätter och allt runt omkring omvårdnaden när det gäller barnen.

Jag kan inte minnas när jag hade sovmorgon sist. Hela sommaren har jag jobbat. Jag har ringts hem från jobb för att VAB:a med barn men får inga pengar för det. Det kom ett brev från försäkringskassan om att den andra föräldern har plockat ut det. Tack! Får jobba extra helger för att få in mer pengar, jag får ta all skit om att det inte är bra det heller och hur dum jag är bara därför. Går jag ut ochvroar mig så är inte det bra heller. Tar jag hem vänner är inte det heller bra. I så många år har jag fått höra att inget jag gör är bra. Är så innerligt less och lättad.

Så himla skönt och bara få ur sig allt. Man går som en soptunna som behöver tömmas ibland. Kanske var det inte det snällaste inlägget men jag har för länge sen kommit till det stadiet att jag behandlar andra som de behandlar mig. Tro mig, då har det gått långt innan jag kommit dit. Känner mig som fem år igen.

Ska göra mig i ordning här. Rösta står på schemat och en löprunda. När det blir mitt i all skit vet jag inte.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 13 september 2014 06:48

Uppe med tuppen och pigg som en... Nä, uppe i alla fall. Ska ladda med en brakfrukost. Ska springa lopp före lunch, SLA-loppet på 5 km. Är inte så bra på korta distanser så målet är under 30 minuter. Men framförallt att ha kul.

Vädret är perfekt. Regn i luften, lagom temperatur och jag är laddad ändå fast trött.

Kaffet är klart! Här ska ätas och drickas! Ha en fin dag alla.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 12 september 2014 07:36

Jag borde vara tyst, men kan inte. Är så innerligt trött på att bli behandlad som skit, avskum, luft osv. Vad fan är det för fel på vuxna människor?

Laddar om med en kaffe. Ska omge mig med glada människor idag. Ge någon okänd en komplimang. Tänker inte sänka mig på samma nivå.

Det krävs mycket för att sänka mig och nej du lyckas inte. Det som inte dödar, det härdar. Känner mig stark ändå.

Samlar ihop mig. Reser på ryggen och går därifrån. Solen skiner och jag har bestämt mig för att det ska bli en bra dag trots allt.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 10 september 2014 13:58

Livet är inte bara jobbigt. Idag har det varit en rätt rolig dag där vi haft praktiska övningar på förmiddagen. Vi har övat på att sätta PVK (perifer venkateter). Det var riktigt roligt och tur är väl att det är dockarmar vi använder oss av första gången.

På plats hamnade den till slut. Många moment att hålla reda på också. Kul som sagt, riktigt kul att få öva på "riktigt". Blir mer verkligt då.

Nu ska jag dyka in i skolarbete igen!


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards