Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under januari 2013

Av Trillingmamman - 31 januari 2013 18:15

Lite motigt i ett par dagar men inget som man inte kan hantera. Är det inte det ena så är det det andra, händelserna avlöser varandra känns det som. Bara borsta av sig skiten och gå vidare. Finns ändå så mycket positivt som händer och kommer att hända att det som "pissar en i ansiktet" framstår som en fis i rymden, eller så börjar man helt enkelt bli van.


Idag blev det en liten utflykt till Mariestad. Jag, Thomas och Julie åkte och handlade lite mat. Sen var det hem, packa upp och hämta lite barn som gällde så förmiddagen gick otroligt fort förbi. Passade på att ta en lång promenad också på närmare 7 km där jag förenade nytta med nöje. Handlade present då Linn ska på kalas i morgon kväll samt hämtade ut paket. Och blev av med en hel del aggressioner också.


Kvällen till ära kommer att bli späckad av studier. Har lite restarbete kvar med mitt fördjupningsarbete i Svenska samt läsa till provet i Filosofi. Jag vet vad jag har och göra men det känns otroligt bra ändå. Ligger i fas med allt än så länge. Nya kurserna börjar i mitten på april så jag har en paus på en månad ungefär. Plus att jag är klar med Psykologin lite tidigare med eftersom jag påbörjade den innan de andra kurserna som jag läser. Spännande ska det bli i alla fall så håll tummarna!


Nu kallar en liten herre på mig, Leon. Dags för blöjbyte, välling och natti natti vilket innebär läsa Filosofi under tiden för min del.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 29 januari 2013 12:45

Ibland så har man inte huvudet med sig riktigt och det där med att anmäla eller ansöka föräldrapenning är inte min grej riktigt. När ska man göra vad och så vidare. Mycket riktigt så gick jag i tron om att jag gjort rätt förra året och upptäckte här om dagen att så var inte riktigt fallet när utbetalningen på kontot var 300 kr. Bara att göra om och göra det rätt. Ringde till försäkringskassan som var mycket hjälpsamma och ordnade så att jag får pengarna denna vecka ändå, stort tack! Nu kan jag pusta ut. Så kan det gå ibland när man inte tittar ordentligt på det man gör.


Sitter och tar det lugnt en stund efter en tur på stan och en eftermiddag som kommer att bli lite hektisk. Bäst att passa på. Det blev lite sent igår med sammanställningen av filosofins instuderingsfrågor men är snart klar där. Det rullar på och snart är studieveckorna slut. Fort går det. Och ny ansökan har lämnats in med, håll tummarna nu att jag kommer in.


Har också kommit igång med promenaderna och även där rullar det på, -3 kg sen jag började. Känns bra faktiskt och som alltid mår jag mycket bättre när jag får röra på mig med. Varvar med gåbandet och turer utomhus. Idag blir det inomhus och jag får ta det ikväll när tid finns. Linn har sånglektion och Gabriel Knatteskutt så det blir lite flängande fram och tillbaka. Nu ska jag förbereda mig och hämta lite förskolebarn, rasten är slut.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Av Trillingmamman - 27 januari 2013 15:17

Här dunkar födelsedagarna tätt i familjen. Denna gång är det Leon som fyller ett år. Tänk vad tiden går fort! Nu springer han fram överallt. Ett lugnt och stilla firande blev det med presenter och tårta med familjen. Här kommer lite bilder.


 


Spännande med presenter som givetvis låter och spelar.


 


Storebror Gabriel visar hur man ska få det och låta.


 


En glad Leon väntar på tårta...


 


... Ännu gladare när den kom mitt framför honom.


 


Hela tårtgänget.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva







Av Trillingmamman - 24 januari 2013 15:10

Har ägnat mig åt lite sökning då jag letat efter en app som registrerar steg, distans och annat när man går på gåbandet. Tror jag lyckades hitta en som fungerar helt okej. Det går också att dela med sig på Facebook och Twitter då jag gjort ett promenadtest på gåbandet. Har redan gjort träningen för idag och kommer att testa den i morgon. Har egentligen två appar men den ena går det inte att ladda upp informationen. Ska undersöka Nike Running också men det är inte riktigt springa jag ska göra, vem vet kanske i framtiden. Appen var gratis, behöver dock skapa ett konto först.


Annars har det varit en lugn dag och mina små snoriga verkar bli bättre också. Tvättat har jag gjort i massor och har ett par maskiner kvar. Fullt ös!


I morgon blir en rolig dag som jag längtar till!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 23 januari 2013 18:30

Man kan vara förvirrad över många saker, som denna förmiddag då jag hade skrivit upp handledningstiden men inte vilket ämne. Hade två alternativ antingen var det filosofi eller psykologi. Tog med mig båda böckerna. Möttes av samma förvirring vilket kändes helt okej, inte bara jag som hade mycket i huvudet med andra ord. Det gick bra i alla fall!


Barnen fick vara hemma idag då flertalet är förkylda. Alexander hade kruppliknande tillstånd igår kväll och vi fick ta upp honom en stund. Sen vaknade Leon av att han var täppt i näsan och inte kunde andas. Till slut så somnade båda om och sov till sex, det får man se som "sovmorgon".


Nu ska jag ta mig iväg till Mia och hjälpa henne med håret, det är mammornas tur och leka med andra ord.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Av Trillingmamman - 20 januari 2013 20:56

Har inte gjort många knop idag, tränat förstås och hämtat Linn men inget mer. Gjorde det förstnämnda på förmiddagen och Linn hämtade jag precis nu. Känner mig som en trotsig treåring och har gjort hela helgen, humöret har inte varit på topp av olika anledningar. Härligt värre! Ny vecka och nya möjligheter och hoppas på det bättre.


Ikväll ska jag skriva arbete och plugga så jag vet vad jag har och göra. Ville egentligen skriva arbetet efter filmen Jeanne d`Arc men det gick inget vidare. Försökte söka på filmen men den fanns helt enkelt inte. Tiden gick och jag blev mer och mer frustrerad då urvalet av filmer inte var så stort. En efter en gick inte att hitta, troligtvis för gamla. Till slut så tog jag den enda sista alternativet, En riddares historia. Gissa om jag fick skratta. Hade inte förväntat mig en humorfilm av historisk anda. Det blev dock ett perfekt avslut på kvällen. Nu återstår arbetet bara vilket inte skall vara så svårt. Lite kaffe på det så håller jag nog igång!


Är det någon som vet om man kan aktivera Sports-tracker eller Runkeeper fast man "bara" går på gåband? Hittar inte riktigt den funktionen i menyn. Som jag ser det så registrerar den tiden och antal km efter det man går via GPS. Blir ju inte lika kul resultat när man står på samma ställe (fast man går).



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 18 januari 2013 19:24

Ruskigt trött är jag men har ett par timmar att slå ihjäl. Ska kolla på Jeanne d`Arc för att sedan göra ett arbete i Historia. En soft kväll ändå med film som arbete. Dagen till ära har inte varit den bästa och små grejer har man matats med som gjort att det dåliga humöret har kommit fram. Kombinerat med trötthet får inte det bästa resultatet direkt. Man önskar man kunde häva ur sig allt här men det går inte. Allt annat än en rolig dag har det varit. Biter ihop och hoppas att morgondagen blir bättre.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 16 januari 2013 21:00

Det har gått i ett idag kan man säga och det är först nu jag sitter ner och pustar ut. Vi har haft kalas och trevligt besök med både barn och vuxna. Tack ni alla för fina presenter till Gabriel och gratulationerna! Liten blir stor fort, tänk att det var fem år sedan han vägde 3815 gram och var 53 lång. Passade på att ta lite foton men alla blev inte bra, så här kommer lite.


 


Dukat och klart för ett gäng barn och vuxna.


 


Alexander bygger i väntan på tårta.


 


Gabriel öppnar presenter.


 


Barnen hade kul med spelet Angry bird.


 


Och kvällen avslutas med lite lek. Gubbar i beredskap.


Det har varit en mycket trevlig eftermiddag och kväll. Nu är jag skapligt trött och skall strax sätta mig med böckerna och läsa. Hann inte med träningen idag tyvärr, men slår jag ihop det jag gjort och gått så går det jämt ut. Lika slut är jag i alla fall. Behöver lite energi i mig och sen är det bara att ta tjuren vid hornen. I morgon har jag ännu ett legobygge framför mig.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards