Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under maj 2014

Jag

Av Trillingmamman - 31 maj 2014 09:47

Mår alldeles förträffligt bra just nu. Sitter på baksidan, solen skiner, barnen leker och semestern har börjat. Hoppas på en bra sommar även om det innefattar jobb. Ser fram mot nya utmaningar innan höstens måsten och skola börjar igen. Jag ska bara vara mig själv och den jag är, normalt onormal som alltid. Gott! Ha en fin helg alla!


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 30 maj 2014 16:24

Nu tar jag semester, sista tentan är skriven och det gick bra. Jättebra! Fick ner tolv frågor på tio sidor papper och det borde vara mer innehållsrikt än bara svammel. Godkänd blir jag nog allt. Som vanligt är det arton arbetsdagar tills jag vet med hundra procent. Folkhälsa i all ära men det lär bli en och annan osund ikväll. Det är jag värd efter allt slit. Ha en fin fredag alla!

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 29 maj 2014 09:08

Näst sista dagen och hade tänkt ägna det åt tentaplugg i skolan, men det sket sig rejält. Fasiken vad arg, ledsen och besviken jag är. Får sitta i natt. Vill bara skrika rätt ut! Fast det hjälper nog inte. Efter den här kursen så har jag lärt mig att människans beteende är det svåraste som finns att ändra. Det är fan sant. En del verkar tro att det bara finns rättigheter och inga skyldigheter. Ni som varit med ett tag vet nog vad jag pratar om. Det här är inte första gången. Känner mig tom och död inombords. Tårarna rullar.

Ska försöka göra det bästa av den här dagen ändå. Barnen ska inte få lida. Hoppas att jag sätter tentan ändå.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 25 maj 2014 20:28

Fotboll för hela slanten har det varit idag och underbart väder med. Känner mig smått bränd efter att ha stått ute från åtta på morgonen till sena eftermiddagen. Linns pappa har varit här och hälsat på för att också se henne spela.

Gabriel följde med och tittade en stund och hade det riktigt gott i gräset. Gofika blev det.



Hemma sen blev det bad i poolen för vissa. Svalkande och skönt.

Frisk luft och brist på sömn har gjort att jag är trött, men jag gjorde ett träningspass ändå nu på kvällen. Synd att barnen inte är lika trötta som jag. Kan inte somna än fast John Blund ger mig små käftsmällar. Nu behöver jag ladda för den sista veckan i skolan och tentaplugg. Snart har jag gjort det första året.

Nä nu ska jag göra ett försök och lägga lite barn.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 21 maj 2014 18:13

Nu kan man bocka av alla uppgifter, bara sista tentan kvar på fredag nästa vecka. Klarade första året! Tentan kommer gå bra, ligger i fas med allt så det är bara köra på.

Taskig tajming med sjuka barn bara men det går. En vecka till.... Stå ut!

Ett riktigt kanonväder har det varit idag. Det firades med seminarium inomhus. Ska avsluta kvällen med ett löppass sen marsch i säng. I morgon blir det tentaplugg och ett löppass till med en vän.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 18 maj 2014 10:36

Vilket härligt väder helgen har bjudit på, här njuter vi i fulla drag. Laddar batterierna för sista rycket dessa två veckor som är kvar av skolan. Sen kan jag pusta ut igen.

Idag står ingenting på schemat. Gjorde min löprunda igår och det gick riktigt bra. Det är vila och åter vila som gäller. Så skönt och vara lat.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 14 maj 2014 18:12

Idag har hjärnan inte hängt med alls känns det som. Brist på sömn och merarbete hemma gör att krafterna tryter lite, är inte helt sänkt men trött. Det är också bara två och en halv vecka kvar i skolan. Har kämpat på och det ska bli skönt med sommarlov, även om det innefattar jobb för min del.

Uppgifterna jag skulle göra idag tar normalt inte alls lång tid, men det blev en hel förmiddag för en halv A4-sida. Fy vad trögt det gick. När jag sen dök på den andra uppgiften så blev det inte mer än fem rader gjort. Jag gav upp och gick på föreläsning i stället, fick se ett obduktionsprogram i slutet och det var mycket intressant. Sen var det vara hem och handla, lämna varorna för att sedan hämta barnen. Nu sitter jag här och bara längtar ut i spåret igen. Träningssugen som bara den! Hoppas bara inte det går lika segt som den här dagen har gjort, hua! Sen blir det krasch boom och bang i säng. Har lite sömn att ta igen...

Min hjärna....


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 12 maj 2014 18:14

Trots "sovmorgon" så är jag helt slut. Fixade alla barnen i morse, lämnade dem på dagis och drog sen vidare till skolan. Arbete med reflektionerna gick sådär men har ändå gott om tid på mig. Tillbaka i morgon igen och nytt försök. Som en duracellkanin.

Hemma här har det gått i ett. Ni vet allt det roliga som aldrig fixar sig självt. Disk, tvätt, middag, duka, disk igen, tvätt, duscha barn, maratonblöjbyte..... Som ett evigt kretslopp. Vilket kom först? Ingen hjälp dessvärre så man stod som en bläckfisk där ett tag. Jippi kayayyy m$*#%*r!

Trots att jag är trött så blir det en löprunda, jag behöver verkligen det. Känns som om jag kokar över. Tänkte också börja läsa till tentan ikväll, det börjar närma sig. Det blev inget Vårruset av olika anledningar, men löpning blir det. Sitter och tar igen mig lite men skall snart ta det sista rycket innan jag beger mig ut. Åkte på payback så det bara visslade om det.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards