Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under mars 2012

Av Trillingmamman - 30 mars 2012 22:32

Hemma igen efter en resa tur och retur till Stockholm. Inte ofta man åker tåg och det var riktigt trevligt den här gången. Åkte mitt på dagen så jag har inte hunnit med så mycket tycker jag. En fika med Linn, hennes pappa och hennes farmor hann jag, TACK för en trevlig stund!


I morgon har jag också en dag som skall tillbringas på annan ort, Enköping. Den här gången är det Bloggträff på schemat som Mirka har ordnat. Ser fram mot att träffa henne igen, det var ett par månader sen sist. Två av barnen, Leon och Gabriel, får följa med på turen. Får inte glömma Kerra också som ska med. Nu börjar jag bli trött men det är nog inte så konstigt. Tidigt åker vi i varje fall och hela dagen kommer att tillbringas borta. Inlägg och bilder kommer på söndag. Nu ska jag bädda ner mig, hela huset sover redan förutom jag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 29 mars 2012 21:33

Idag har det blivit två långa promenader som så väl behövdes, båda med Mia dessutom. Med barnvagnarna så styrde vi mot centrum för lite shopping, gående givetvis. Besökte Kapp Ahl och hittade det vi skulle, eller jag skulle egentligen inte ha något alls men kom hem med en stickad heldress till Leon. Min nya garderob tar jag sen när jag varit duktig med promenaderna.


 


Så här ser turen ut. Den turen ovanför har blivit utökad till den undre. En ny outforskad slinga hittades som vi provade på och fastnade för, lite längre tycker jag mig se att den är.

Det känns i kroppen måste jag säga efter dessa två promenader på över 6 km idag, så inget mer på schemat resterande timmarna. Nu kommer en riktigt slapp kväll och med två vilodagar som följd. Har lite saker planerade både på fredagen och på lördagen så promenaderna tas upp efter det. Och som alltid efter att ha varit ute och gått av mig och dessutom ha fått min Mia-dos så är humöret strålande igen. En fin avslutning på denna dag. Kommer garanterat att somna ovaggad ikväll.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 29 mars 2012 11:27

Det är en sådan här dag man har lust att gömma sig lite. Natten var hemsk, Gabriel skrek som en stucken gris över något och var näst intill på gränsen och väcka hela grannskapet. Det var svårt att få tyst på honom eller få fram vad det egentligen var för något och han höll på i säkert en halvtimme. Två gånger var jag inne vid sängen och ingenting hjälpte av det jag gjorde. Så det fick mig och vakna till, blev ju tvungen att ta det då maken sov han med.

Kände mig mindre glad över det eftersom jag skulle ha prov åtta på morgonen. Till slut så vaknade han väl till liv och tog Gabriel till slut och fick honom att somna så jag åtminstone kunde försöka sova de sista resterande timmarna som var kvar. Men nej, inte det heller, då vaknade Leon. Matdags och väldigt sällskaplig fram till fyra på morgonen. Gissa om jag var lycklig! Bara gilla läget, på med kaffepannan och se glad ut.


Måste ha somnat ståendes eller nåt sånt för låg ner gjorde jag inte. Linn väckte mig kvart över sju och jag fick raketbränsle direkt i baken. Inte hann jag äta frukost utan det var bara att klä på sig, borsta tänderna och dra direkt. Det gjorde inte susen på mitt humör och jag känner fortfarande att jag är irriterad (ber om ursäkt för det). Hur ska den här dagen sluta?


Tvätten gapar efter mig, lunchen gör inte sig själv och resterande rum ser ut som bombat skithus. Lucas har insjuknat också och det är nu man känner för att kasta in handduken. Vet att jag inte gör det, men det känns som det. Ribban kommer inte att vara hög idag på arbete, det får bli vad det blir. Och det är nog bäst att jag håller mig undan för allt och alla i dag också. Ser fram mot promenaden ikväll och få min dos av Mia. Fast det är grymt långt kvar tills dess.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 28 mars 2012 18:56

Igår var det makens födelsedag och det blev lugnt och stilla firande hemma. Köpte en reparationshandbok för "Subban". Glad blev maken över den och den kommer nog väl till hands. Annars var det en rätt så lugn dag i övrigt, en del är fortfarande hängiga. Hade på förmiddagen fika och lunchgäster, Mia och Kerra. Tack för en underbar stund, riktigt trevligt!


Idag har det regnat så det blev en dag inomhus. Brottades med tvätten lite men har sen mer eller mindre bott i köket. En riktigt tråkig dag har det varit och humöret är inte på topp direkt. Längtar ut och ska snart gå min kvällspromenad med sällskap vilket jag ser fram mot. Sen har jag ett litet hästjobb framför mig och det är historia. För i morgon är det prov.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 26 mars 2012 19:08

En shoppingtur med Mia på Blomsterlandet är inte fel. Nu har jag verkligen kommit i mina gröna händer för att odla lite smått och gott. Kryddor av alla dess slag, sallad, liljor, tagetes och nu ska jag även prova på gurka också tänkte jag. Tror jag har fått solsting! Kul ska det bli och se om det växer och tar sig. Mina små jordfräsar kanske sätter stopp för det om inte annat.


Underbart väder har det varit, hela 16 grader visade termometern. En tur till parken blev det idag igen efter att ha donat inne med måsten på förmiddagen. Det är måndag så det vankas Familjen Annorlunda, promenad och sen plugga. Härligt värre! Man vet vad man sysslar med vissa dagar.


I morgon är det en speciell dag, maken fyller år. Det ser vi fram mot att få fira lite. Nu sätter Leon stopp för mitt datorsittande så marsch pannkaka ut i köket för att göra lite käk.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 25 mars 2012 18:42

Kikade på Gabriel från balkongen och fotade i smyg när han tog skateboarden och bara åkte... så där.




Från att aldrig ha stått på en så gick det suveränt måste jag säga.




Han hittade balansen ganska fort.




Och tekniken verkade medfött för han visste hur han skulle göra.




Vad kan man säga, en envis själ är han. Vill han något så ser han till att lyckas.




Och när han insåg att han faktiskt kunde åka skateboard så stod han på händer av lycka.




Nyfikna trion står och tittar dom med. Med nya skorna på givetvis. Man kan nästan tro att de sov med dom på.




Lunch ute blev det. Grillad fläskfilé med potatissallad. Hungriga små sitter snällt och väntar.




Alexander studerar vad som finns på grillen. Ser skäligen misstänkt ut, går det verkligen och äta?




Lucas hjälper mig med att fixa på tomten, en stund i alla fall.




Linn provade också på att åka skateboard. Det gick också fantastiskt bra. Duktiga tjejen!




Ja Isac han imitierar häxorna på Blåkulla. Påsken är ju snart här.




Här behöver man inte tillägga så mycket mer än... pappas-lilla-tjej-som-har-lindat-honom-runt-lillfingret.


Efter den här dagen är jag helt slut. Har njutit av lugnet denna helg trots sjukdomar. Lite kvällshandling väntas och sen studier. En klassisk söndag helt enkelt.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


       


           

Av Trillingmamman - 25 mars 2012 10:52

... guld i mun, eller ska vi säga en rakapparat. Nu åkte den fram och Thomas tog ett ordentligt tag på allihopa. Och det behövdes. Även Julie fick sig en liten omgång på luggen i alla fall.




Hon sa ingenting när vi klippte henne. Men grabbarna i vanlig ordning skrek, men satt stilla åtminstone. Och efteråt var de så nöjda så.




Isac är så stolt. Ny frisyr och nya skor, det kan inte bli bättre.




Välkommen våren! Det blir grilla lunch ute idag med som det ser ut. Har tagit fram fläskfilé men velar till vad som skall vara till. Antingen potatissallad eller så gör jag ugnsbakade potatishalvor i ugnen. Men först väntar frukostdisken (drömmer mig bort till diskmaskinen som skall komma snart) via en kaffe på stående fot.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


   

Av Trillingmamman - 24 mars 2012 19:44

En lång dag har det varit, åtminstone har det känts så. Barnen har inte varit allt för pigga och även jag och maken är hängiga. Lunchen tillbringade vi utomhus och det blev grillade hamburgare, det lättade upp upp stämningen lite.Frisk luft behövdes. Men sen orkade de inte med och leka längre så det var bara att bege sig in igen.


Eftersom vädret bara blir bättre och bättre så blev det en tur till affären för att inhandla lite gymnastikskor till resterande barn som inte hade fått.




Alexander fick svarta.




Lucas fick svart-orange.




Isac blåa som han valde själv. Han fick följa med mig som skomått, hade ingen aning om skostorlek på trillingarna nämligen.


Skorna blev populära för ingen av dom ville ta av sig dom inomhus. Godis och barnprogram med skorna på, det var något nytt. Det gick det med fast med en kraftigt fuktiga fötter som följd. Hade dom fått välja så skulle dom sova med skorna, jag lovar.


Diskmaskinen hemma hos oss har även gått sönder, men det kommer snart en ny. Jublar, slår kullerbyttor och hoppar högt (med ironi i rösten). Tills dess att den kommer så får vi snällt diska för hand. Här får vi hjälp av Linn....




... eller vad hon nu gör. Duktig är hon!


Julie fick också ett par skor som hon tyckte mycket om. Kunde bara inte motstå dessa. Det stod Julie på dom.




Nu väntas en filmkväll för min och Thomas del och bädda ner sig riktigt ordentligt i soffan. Får se vem som somnar först, för ingen av oss är speciellt pigga. Börjar lessna ordentligt på denna sjukstuga. Bort, bort, bort säger jag bara.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


 

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards