Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under augusti 2014

Av Trillingmamman - 26 augusti 2014 12:56

Nu är det andra dagen i skolan och man har fått vakna till liv ganska omgående. Kontrasten är stor från att jobba och sitta på skolbänken, men jag trivs. En genomgång av Farmakologi får en att vakna till lite. Väldigt intressant.

Hade en toppen födelsedag i söndags. Tack alla ni underbara för gratulationerna. Fick även mina föräldrar och morbror med fru på besök. Riktigt mysigt och se dem alla igen. Det kan jag leva gott på länge.

Strax skall jag återvända efter en lunchpaus. Sitter och njuter i solen en stund tills det är dags.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 23 augusti 2014 09:19

Idag kommer mina föräldrar och morbror med fru på besök. Vi längtar alla här. Tills dess fördriver vi tiden lite med frukost, städning och lite mys. Är på gott humör. Tar en mikropaus med kaffe så länge för jag känner ingen brådska. Lördag och söndag är min semester innan skolan börjar på måndag. Måste ta igen mig lite. Är taggad men också trött. Det har varit en intensiv sommar som gick alldeles för fort.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 19 augusti 2014 12:02

Höst, höst och höst. Regnet vräker ner här. En kontrast mot vädret som varit. Det var något finare i Stockholm och det var fantastiska dagar jag hade på alla sätt och vis.

Ja midnattsloppet vet ni om redan. Känns som om det var länge sen nu.



Hämtade Linn som varit hos sin pappa och farmor hela sommaren och fick den här fina tavlan av henne.

Hemma här rullar det på som vanligt med jobb och skola. Det var Gabriels första dag idag. Spännande tycker han. Linn börjar sexan och småfolket är på förskolan. Hemma är en sjuk Lucas.

Veckan kommer rulla på fort och på måndag är det min tur att börja skolan. Innan dess händer det lite roligt i alla fall. Nu ska jag bege mig igen innan det är dags och hämta alla.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 17 augusti 2014 01:36

Det gick väldigt bra och springa idag. Nöjd är jag också.

Nu ska jag krypa till kojs.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 16 augusti 2014 17:06

Känns som om jag bara väntar ut tills det är dags för att springa. Har laddat och tagit det lugnt idag. Mina syskon har besökt mig och det är alltid lika kul och träffas. Har det riktigt gott med mina föräldrar med.

Igår träffade jag en gammal arbetskamrat och vän till mig. Vi hade det riktigt kul ute och det var underbart och ses igen.

Tack Elinor för en sjukt rolig och trevlig kväll! Det måste vi göra om.

Helgen går fort och i morgon är det redan dags att åka hem. Barnen har haft det bra och känner sig hemma hos mormor och morfar.

Julie somnade gott i soffan.

Leon hittade en skön plats under soffbordet.

Snart är det dags och ladda med lite mer mat. Vid kvart över sju åker jag mot Stockholm stad igen.

Wish me luck!

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 13 augusti 2014 20:11

Håller på att packa för fullt men tycker det är bra himla tråkigt. Är nästan klar, bara mina grejer kvar. I morgon åker vi till Stockholm.

Har laddat ur mig lite med löpning och annat. Mitt humör har inte varit det bästa. Mycket känsloladdat och många frågetecken. Dock går det mot ljusare tider och jag känner hopp för första gången på länge. Man kan säga att en sten har lossnat.

Ser verkligen fram mot den här resan. Saknar många och det ska bli kul och ses igen. Sen har vi förstås midnattsloppet på lördag. Har startnummer 37 408 så ni som vill kan följa mig. Annars går det säkert att söka på namnet.

Nä packa vidare kanske... Här kommer lite uppmuntrande pepp också.

Ha en fin kväll!

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 11 augusti 2014 21:45

Det börjar närma sig Stockholmsresa och jag ser verkligen fram mot det. Snart så bär det av.

Har jobbat in i det sista och känner mig ganska trött men nöjd. Det har varit roligt och lärorikt. Det som har varit trist är att man inte gjort så mycket mer än just jobbat. Vädret har varit fantastiskt, har inget att klaga på där. Fast det börjar bli kyligare och regnigare nu. Hösten närmar sig med stormsteg.

Har sökt studiemedel och registrerat mig på kurserna för hösten. Den 25:e augusti smäller det igång igen, inte ens två veckor kvar.

Träningen går väldigt bra och det är roligt med. Har kommit in i allt och kört på hela sommaren trots värmen som varit. Klarade det fint.

Nu ska jag bara ta det lugnt i kväll. Slänga upp benen och titta på Bones.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 5 augusti 2014 12:37

Vi har alla våra små egenheter, jag städar när jag blir arg och ledsen. Mest för att göra mig av med negativ energi samt låta tankarna fokusera på annat. Vilket det gör för min del när jag håller mig sysselsatt. Ett plus är att det blir fint med.

I morse så hade Isac och jag en diskussion angående spelande som sedan fick honom att bli arg och ledsen. Jag höll på med lunchen när han efter en stund kom ner och sa att han hade städat hela övervåningen. Jag blev rörd. Insåg att han brås på mig i dom situationerna, inte första gången det händer. Dessutom fortsatte han att plocka på mellanvåningen med.

Efter det sopade han undan skräp. Är mäkta stolt över hans insats och belöning väntas.

För övrigt är saker mindre bra. Orkar inte gå in på detaljer. Jag tampas med det och det är under kontroll, men inte bra. Hoppas på lösning snart. Skolan närmar sig och jag längtar till min fristad igen. Två arbetsdagar kvar på sommarjobbet, sen semester. Eller ångest. Jag vet inte vilket.

Snart är det Midnattsloppet i Stockholm. Längtar dit. En resa till Stockholm och hälsa på nära och kära. Komma bort lite från pressen. Det behövs!

Snart ska jag omge mig med positiv energi. Ska träffa vännen Mia.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards