Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under maj 2015

Av Trillingmamman - 31 maj 2015 14:02

Idag var det planerat att kolla på när Gabriel hade sin klassfotboll. Vädret var sol med moln (tack och lov) men det blåste satan. Ungarna var inte glada. Trots att jag hade pannkakor med mig till lunch. Vi vände efter en timme då ingen njöt direkt. Gabriels pappa var kvar. Bara gå tillbaka till bilen på parkeringen som dessutom var ett helvete att hitta.

Man glömmer att man bor i en Volvostad. Har någon sett en blå Volvo V70? Ungefär som alla andra bilarna på parkeringen. Kan tillägga att det var lika mycket åt andra hållet. Jag har dessutom lokalsinne noll, bra kombination. Det tog ett tag att hitta bilen kan jag säga. Vi är dock hemma nu.

Fira Mors Dag blir det inte, baksidan med att vara singel. Högtider av alla dess slag är tunga. Men blir ändå glad och se att många par bryr sig om varandra där ute, missunnar absolut ingen den lyckan.

Så glad Mors Dag på er alla underbara mammor.

Sitter och njuter av kaffe just nu. Tänker inte planera något mer denna eftermiddag. Utflykten och allt runt omkring tog musten ur mig. Barnen är också glada över att vara hemma.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 29 maj 2015 16:24

Det där med att ta det lugnt när man är ledig är inte riktigt min grej. Är så rastlös redan. Har tvättat i trehundranittio, diskat i omgångar, fixat frukost, lunch och nu snart middag. Har rensat avlopp och på det rensat torktumlaren. Går omkring som en yr höna och planerar vad jag ska köpa till lägenheten. Kan någon snäll slå en stekpanna i huvudet på mig så jag varvar ner lite.

Barnen är snälla och leker. Vädret ute liknar mer höst än sommar, så trist. Det är fredag men för mig känns det ingen skillnad. Ikväll tänkte jag kolla på film, blev inget igår då sömnen slog till fort. Kanske därför jag är så energisk. Nä jag tror jag vet varför, skingra tankarna. Bästa sättet är att sysselsätta sig med något.

Snart dags att bege sig för att hämta sonen som leker med en kompis. Ut i regnet.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 28 maj 2015 20:05

Barnveckan är här igen och det är fullt ös. Har handlat upp mig lite på en si sådär åtta kassar med mat, tvättmedel och blöjor. Fick nog av att vara utan dammsugare så jag åkte och köpte en.

Min bästa vän. Jäklarns vad rent och snyggt det blev nu. Hatar att dammtorka så nu kunde jag bara trä på borsten och köra. Smidigt. Ungarna städade undan med så det gick fort.

Första dagen på semestern med. Trött var jag och försov mig i morse, Gabriel skulle ju till skolan. Inte ofta det händer men det hände idag. Släpper nog på många hämningar just nu. Njuta ska vi göra hela sommaren i alla fall. Tids nog är hösten här fortare än man hinner blinka.

Önskar alla en fin kväll. Ska snart lägga lite barn. För mig blir det filmkväll.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 26 maj 2015 16:10

Blir galen, man ska inte sätta sig bakom ratten stressad och upprörd. Hade dock en tid att passa så jag får skylla mig själv. Tur att ingen kom till skada. Backade just rakt på en bil, tittade mig inte för eftersom det körde ut en bil från vänster som inte heller tittade sig för. Hur i hela friden tänkte jag egentligen?

Tur i oturen att ingen kom till skada. En nummerplåt tillknycklad av min dragkrok var de enda skadorna. Är helt skakig i kroppen. Lärde mig en läxa om inte annat.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 25 maj 2015 13:03

Två dagar kvar, sen är skolan slut för den här terminen. Vad jag ska njuta av sommaren. Känner inte samma ångest inför det som jag gjorde förra året. Nu är jag mer lättad, både känslomässigt och fysiskt. Behöver verkligen vila upp mig och få vissa saker ut ur mitt huvud.

Ligger och vilar med bästa sällskapet som tröst. Älskade katt.

Laddar mig själv med energi. Som sagt.... två dagar kvar. Håll ut Eva.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 24 maj 2015 03:04

Många M men det har varit en fantastisk kväll på många sätt och vis. Är inget stort fan av Eurovision men visst fasiken är det kul att Sverige vann igen.

Grattis Måns.... Mums....

Har haft otroligt roligt med bästa vännen Mia. Fick flashback från tiden i Haninge.

Ännu en vinare (vinnare).

Herregud när dessa kom fram.

Sen blev det två helt plötsligt.

Tack underbara, fina för en fantastisk rolig kväll. Minnesvärd på alla sätt och vis.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 20 maj 2015 05:41

Saker och ting löser sig, det har nu hittat vad som orsakar mina sväljproblem. Det är en muskel i matstrupen som orsakar en förträngning vilket i sin tur ger sväljsvårigheter. Det bästa är att det går att åtgärda, med en ballong. När detta kommer att ske vet jag inte än. Spelar ingen roll, jag kommer att kunna äta igen och det är huvudsaken. Tugga mat... Bara tanken på det får mig att bli glad. Det blir ett sådant handikapp att inte kunna äta. Näringsdryck i all ära, jag vill kunna äta och svälja som normalt. Gå på restaurang. Äta lunch med mina klasskamrater och så vidare. Nu kommer jag att kunna göra det. Tack och lov!

Uppe med tuppen igen. Skola och lite finslipning på mina arbeten innan jag går på nästa uppgift som är den absolut sista. Förhoppningsvis så är onsdag nästa vecka den absolut sista dagen för den här terminen.

Först ska jag inta kaffe i lugn och ro och bara njuta.

Ha en fin onsdag alla!

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 18 maj 2015 22:59

Känner mig nöjd efter den här dagen. Seminarium på förmiddagen och klar med två av tre skriftliga inlämningar. Det gick bra ändå tycker jag. Ligger i sängen, är helt slut men kan inte sova.

Förr eller senare så.....

Får spela lite Wordfeud och Candy Crush Soda Saga så länge tills John Blund behagar komma. Har sällskap av en gosig katt.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards