Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under augusti 2016

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29

Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara.

Det är så fridfullt.

Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala igen. Borta bra men hemma bäst.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/ssk Eva

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader.

Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt mig för att ta med barnen en och en.

Till en början molnigt men varmt. Blir brun ändå.

Solen kom fram idag. Vilken värme och som jag har badat både i havet och poolen. Kan tillägga att jag knappt badar i Sverige eftersom jag är badkruka nummer ett.

Firade min födelsedag här med. Tackar så mycket för alla fina gratulationer jag fått.

Idag var det riktigt hett som sagt. Jag som sällan dricker läsk gör det i den här värmen. Man behöver det, även om jag hinkar i mig vatten.

Sitter just nu och tar det lugnt på restaurangen. Bara njuter. Känner mig också otroligt tacksam, utan min bästa vän Mia hade detta inte varit möjligt. Hon passar just nu resterande mina andra sex barn. Sköter logistiken med att skjutsa dem till skola och förskola, samt tar hand om hennes alla barn med. Vilken vän skulle göra det? Tack Mia ??!

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/ssk Eva

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54

Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen.

Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare breddgrader, nämligen Grekland. Linns första flygresa och för mig en plåga igen då jag avskyr flygresor. Det brukar gå ändå då jag vett att det som komma skall tar över den känslan och gör så att jag vågar sätta mig i planet. Dessutom så ska det bli helt underbart och få vila upp sig lite efter minst sagt en hektisk sommar som nyexaminerad sjuksköterska.

Fler inlägg är att vänta med soliga härliga bilder. Ha det riktigt gott.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/ssk Eva

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska.

Är också anställd på kliniskt basår som man nu mera måste göra som nyexaminerad sjuksköterska. Gör mitt första halvår på MAVA (medicinsk akutsjukvårdsavdelning). Trivs otroligt bra, vilka härliga arbetskamrater och vilket teamwork. Har inte längre sömnsvårigheter utan somnar så gott om kvällarna. Nästa halvår blir på strokeenheten vilket också ska bli intressant och spännande. Just nu lär jag mig sjukt mycket. Ångrar inte valet av yrke för en sekund. Allt är bara så rätt.

Ska bli bättre på att skriva här framöver. Tack för att ni tålmodigt väntar.

Har haft det riktigt gott den senaste tiden. Både med vänner och nära och kära. Trivs med mig själv, min situation och med livet just nu.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/ssk Eva

Tidigare månad - Senare månad

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards