Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Trillingmamman - 20 juli 2010 19:27

Hej kära läsare utav Evas blogg.


Idag, straxt innan kl 13:00, så fick ett väldigt vackert barn se dagens ljus för första gången. En liten flicka, med massor av mörkt hår.


4048g och 51 cm.


Hon får samma namn som månaden hon är född i... Julie...


  


Jag har pratat med Eva nu ikväll och allt gick bra och både hon och dottern mår bra.


Till lilla Julie vill jag säga:


Välkommen till världen Julie. Du har varit så efterlängtad. Du kommer till din familj på en underbar dag då solen lyser och vinden blåser lagom starka vindar. Du är född i kräftans tecken.. Ett bra tecken om du frågar mej :) Jag hoppas jag får lära dej att kasta kakor på kalas och busa med dej så du somnar trött på kvällen.


Om du Julie, och min Tindra, är det minsta lik era storasystrar, så lär jag och din mamma få fullt upp med er två :). Era systrar är nämligen väldigt busiga och påhittiga, söta små tjejer. Jag ser fram emot många dagar i lekparken då du och din mamma, tillsammans med dina syskon, och jag med mina barn kan leka och busa hela dagarna. För du lär snart upptäcka att både jag och din mamma är två busiga och knasiga mammor..


Välkommen till världen lilla barn och hoppas ditt liv blir fyllt av lycka och glädje. Hoppas du finner din egen väg att gå och att ditt liv blir fyllt av många roliga och minnesvärda saker.


Många kramar från Mia


( tack Eva för att jag fick äran att berätta för din bloggs läsare att din söta lilla dotter har kommit till världen. Du är en underbar vän. )



Av Trillingmamman - 20 juli 2010 09:15

Den här dagen har jag längtat till länge, fast det har varit mer påtagligt i tankarna och i känslor de senaste dagarna. Innan dess så har det varit fullt upp med annat så fokusen har inte riktigt legat på det som komma skall. Tiden går så fort när man har andra barn att ta hand om och tänka på. Även om man vet och känner det liv som växer inom sig.


Men nu idag så är det den stora dagen. Dagen då ett nytt liv ska komma till oss. Det känns som om en sten lättar från mitt hjärta. Vill inget hellre just nu än att det nya skall komma ut. Vi är nyfikna och vill veta vem du är, du som har bott inne i mig i nio månader. Efterlängtad och välkommen ser du dagens ljus idag den 20 juli 2010. Välkommen till världen!


Detta är ett framtida inlägg då jag med all säkerhet redan befinner mig på sjukhuset. Eller så gör jag det inte om jag fått en tid på eftermiddagen. Men kommer nog att vara alldeles för uppstressad för att blogga. Därför gör jag inlägget tidigare. Känslorna är ändå samma kring det hela.

Har varit med om planerat snitt förr och jag vet vad som väntar mig. Är inte nervös, bara förväntansfull.


Ett litet uppehåll blir det på ett par dagar som ni kanske förstår. Men jag återkommer givetvis med bilder och nytt skrivande inom kort.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards