Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Trillingmamman - 6 augusti 2010 20:29

Idag hade jag en del ärenden att göra. Bland annat så väntade jag på ett intyg från försäkringskassan gällande min man som kommunhuset väntar på för att jag skall få ut pengar. Har privilegiet att kunna ta ut vårdnadsbidraget för fyra barn eftersom de är äldre än ett och under tre. Men kommunen vill ha ett intyg som styrker att min man inte tar ut föräldrapenning från och med andra augusti. Och jag har talat med dem tidigare i veckan och de lovade att de skulle skicka intyget. Men inget på posten har kommit så jag åkte till föräkringskassan för att själv prata med dem. Då visar det sig att de inte kan skriva ut ett intyg eftersom han har ett pågående ärende i samband med Julies födelse, de tio pappadagarna. Men jag sa till dem att det gäller från den 2:a augusti inte juli månad. Men då visar det sig att det räknas som pågående ärende fram tills pengarna har utbetalats. Och de kan också se i systemet att han inte tar ut något men det gäller inte. Uråldrigt och väldigt irriterande. Det innebär att jag står utan pengar för att försäkringskassan har ett system som är lika gammalt som neanderthalarna.


Inga pengar alltså för min del... men ingen katastrof, bara så sjukt irriterande.


Sen skulle jag i samma veva åka till posten för att hämta ut mitt nya körkort. Men då hade de stängt mellan 10.00-15.00 Det var en himla tid det också att ha stängt på. Men i slutändan så blev det att jag åkte dit senare ändå men han med att lämna Linn hos sin pappa och äta middag med min pappa under tiden.


Jag säger bara en sak. Heja försäkringskassan! Och tur att man har andra saker att se fram mot under helgen.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 6 augusti 2010 08:00

Här kommer statistik över juli månad jämfört med juni. Man ser en stadig ökning över antalet besökare vilket jag tycker är kul att så många läser bloggen.


  



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards