Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Trillingmamman - 4 mars 2011 08:54

Först vill jag säga TACK för era fina gratulationer till grabbarna här på bloggen och facebook. Kalas blev det så det stod härliga till för trion igår. En mycket lyckad dag för dem.


Morgonen började med förberedelser och tårtbakning. Denna gång blev tårtan helt klart mycket bättre.


  


Botten har svalnat och blivit skuren i delar, dags att förbereda allt.


  


Alexander är väl medveten om vad som bakas. Tårta är ett ord de gillar, och det syns på blicken också att godsaker väntas.


  


Linn kommer hem från skolan och grabbarna visste att det inte skulle bli tårta förrän hon kom hem.


  


Som alltid så får Linn ett varmt mottagande i hallen av alla grabbar.


  


En grön tårta blev det. Med lite strössel och gröna Ahlgrens bilar. Glömde dock bananerna, men det gick ner ändå hos alla. För ingen frågade efter dem i alla fall.


  


Alexander åt som vanligt mer än en portion.


  


Även Isac också.


  


Lucas var inte heller sen med att ta för sig på födelsedagen.


I och med att det var torsdag så hade Thomas egentligen kvällstjänst. Så vi trodde att det skulle bli ett litet firande utan honom. Men han överraskade oss alla och kom hem med paket och i tid till middagen. Vilken tur att pojkarna inte åt upp hela tårtan så även pappa fick smaka en bit.


  


Paketen var roliga och när de fick syn på dem så dök de på allihopa. Fort gick det.


  


Gabriel leker med en av presenterna.


Kul att alla var samlade. Trötta blev pojkarna också efter dagens slut. Somnade fort gjorde dom alla. Även vi vuxna. Fast jag tog en lång kvällspromenad igår för att fylla på stegen lite. Det kändes att jag hade gått mycket och jag fick ihop över 15000 steg.

Idag tänkte jag faktiskt inte gå lika mycket. Men jag kommer att ta ett rejält cykelpass på en 60 minuter och ett styrketräningspass på 30 minuter. Allt detta får ske när barnen har somnat. Är själv idag med barnen tills ikväll.


Grabbarna leker så fint med sakerna, Julie börjar bli hungrig så plikten kallar och Linn är i skolan. Ska njuta lite av lugnet. Ladda batterierna till nästa födelsedag som är min man som fyller år.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards