Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Lek med vatten är alltid kul

Av Trillingmamman - 14 juni 2011 20:13

Om det ändå regnar ute så gör det inte så mycket att grabbarna blir blöta, ellerhur!? Vi hade tur ändå för molnen sprack up och solen tittade fram. Men grabbarna var ändå blöta, inte av regnet...


 

.. men utav vattensprutan. Gabriel fick det fulla förtroendet att hålla i sprutan en stund.

Grabbarna fick alltså vara med när Thomas tvättade bilen och det är alltid lika populärt.


 

Alexander passade på att tvätta trehjulingen.


 

Isac tvättade stora bilen såklart.


 

Lucas inspekterar hinken och dess innehåll.


Ja tur hade vi för vädret höll i sig med sol och moln resten av dagen. Kunde inte bli bättre.

Och till middag så hittade jag färskpotatis i affären som jag blev enormt sugen på. Till det så blev det grillat kött, chilibearnaise och sallad till. Barnen fick korv men det tackade de inte nej till heller. Lyckad middag för alla, och gott.


Skitiga barn är glada barn brukar jag säga men de måste skrubbas från topp till tå ändå.


 

Ja det börjar bli riktigt trångt nu i badkaret med fyra stycken. Får se hur länge man kan bada dem alla tillsammans. Rena blev de i alla fall.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
åsa

åsa

14 juni 2011 22:24

hej
söta goingar du har :)
vart finns info om bloggkryssningen?

mvh åsa

http://4-barnsmamma.blogplatsen.se

Trillingmamman

15 juni 2011 08:05

Hej Åsa!

Och tack för dina fina ord :-).

Du kan hitta info om Mammabloggkryssningen på Facebook eller på Vi Föräldrars hemsida.


Mvh Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards