Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Trillingmamman - 1 februari 2011 20:40

En del svar har vi fått angående Isac. Och hans tester samt EEG visar normalt. Vilket jag känner lättnad över, ingen epilepsi som det kunde se. Men det lämnar ändå kvar frågor, kan det hända igen? Ja det kan det men det kanske inte gör det heller. Det finns inga svar. Vi har medicin ifall att det skulle hända och vi får leva med det. Vi hoppas att detta var en engångsföreteelse. Händer det fler gånger så är utredning ett faktum.


Idag för övrigt så har bilen gått varm. En tur till Skara blev det för att inhandla lite saker som behövdes. Jag och Gabriel fick den äran att göra denna tripp själva. Och vi hade trevligt, Gabriel han pratade på hela bilresan om allt och inget medan jag koncentrerade mig på körningen.


Sen blev det en ytterligare tur nere på stan då lite bakingredienser behövdes till mitt försök att baka. Nej, inga Jitterbugg denna gång. Så roligt ska vi inte ha. Det blev något som kallas för Åkes frestelser i stället ( ja vilka namn det finns på bakverk ).


  


Tyvärr så fotar jag dom inte klara då bullarna med fyllning skall jäsa i två timmar!? De jäser alltså än, så vid halv tio åker plåtarna in ugnen. Men jag tror inte jag misslyckas så kraftigt denna gång, hoppas jag.


Barnen tyckte det var kul när jag stod och förberedde degen. Om de passade på att göra sådant som man inte får, jajamen! Och tusen frågor också. Men jag är van..... och bullar blev det också.


  


Sen var det dags för blöjbyte på alla och så här kan det se ut när man kör byte på löpande band. Ofta så är de i närheten men ibland kan man få jaga dem i huset också. Idag var de alla medgörliga.


  


Snoriga som dom är så är det sanering av näsan som gäller. Alexander tyckte det kittlades antagligen när jag var där och försökte pilla bort lite "ohyra".


Ja efter nattningen så förenade jag nytta med nöje. Slipade bordet och lackade det igen. Hoppas det är sista gången jag behöver lägga lager med lack.

Kontaktade Tibro också och väntar på kostnadsförslag på två olika stolmodeller som jag kan få köpa obehandlade. Vilken lycka! Hoppas det inte blir allt för dyrt så man kan ta det denna månad. Sen väntas ju jobb med dom också. Ett roligt jobb om inte annat. Måla och lacka.


.. OJ, nu måste jag förbereda och pensla små-Åkena som ska in i ugnen. Det går fort när man har roligt!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards