Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

På djupet

Av Trillingmamman - 2 mars 2011 11:01

Har idag fått massor gjort, personliga saker mest. Riktigt vad kan jag ännu inte tala eller skriva om. Men jag är nervös och förväntansfull. Jag vet att jag kanske hoppas för mycket, men hoppet är ju som bekant det sista som lämnar en. Vågar man inte så kan man inte heller vinna något. Tiden får utvisa helt enkelt...


  


Tjejerna håller ihop. Linn och Julie. Så mysigt att se dem tillsammans.


  


Julie älskar att sitta i knät. Och Linn tar henne mer än gärna.


  


En buse bakom gardinen, Lucas. Tagen på bar gärning kanske...


  


Gabriel är ganska lugn för tillfället med sina hyss. Han är dock jätteförkyld stackarn.


  


Vilken min av Alexander. Undrar vad han egentligen tänker på...


  


Isac med en tröstande napp i munnen och med leksakerna i högsta hugg.


När man är med barnen så mycket som jag är så är det många gånger tankarna far runt i huvudet. Jag vill inget hellre se dem växa upp, att de får en bra kontakt med varandra och får känna den trygghet som kan bli med många omkring sig. Visst de bråkar och så men oftast så håller de också ihop, kramas, leker, busar.. ja allt.

Det är ofta jag tänker på det och jag ser det som ett stort privilegium att vara hemma så länge med dem samt att de får vara med varandra mycket också. Jag hoppas på så sätt att banden mellan dem blir starka. För det är verkligen min högsta önskan.


Förhoppningsvis så har de den gemenskapen hela livet och den tryggheten av varandra den dagen Thomas och jag inte finns mer. Jag vill inte att de skall känna sig ensamma.


Känner att jag blev djup nu, men det är en sådan dag idag. Jag är rik. Rik på barn och kärlek. Och det är det bästa jag har här i livet. Mitt liv är berikat och jag är enormt tacksam över det. Jag har en familj som älskar mig och som bryr sig om mig. Jag säger det inte så ofta som jag borde, men jag är så glad att ni alla finns i mitt liv! Jag har också äkta vänner som finns för mig på alla sätt och vis, jag är aldrig själv. Finns så många ensamma, bittra där ute. Jag är inte en av dom. Och där inser jag att mitt liv är rikt på alla sätt och vis.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Sofia

2 mars 2011 11:30

All kärlek och lycka till er! <3

Trillingmamman

2 mars 2011 12:17

Älskade goa Sofia! Tack för en fin pratstund. Skönt och höra din röst igen. Tack för dina fina ord och tack för att du är du, en sann och äkta vän.

Love you!


Kramar från oss alla

 
Ingen bild

Elin

2 mars 2011 13:23

Älskar er också <3 <3 <3

Trillingmamman

2 mars 2011 13:45

Älskade, älskade syster :-). Massor med kramar och hjärtan till er alla...

 
Budda

Budda

2 mars 2011 14:25

Men vilken söt ´docka´. Uttalar ni hennes namn engelskt eller ´juli´?

Fina barn.

http://www.budda.bloggplatsen.se

Trillingmamman

2 mars 2011 15:05

Hej Budda!

Tack för dina fina ord :-). Vi uttalar det som "juli".. men även det engelska uttalet är fint...

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Bettan

Bettan

2 mars 2011 17:32

ja det är så man känner...precis som du skriver om din familj.....jag lever för min "Lilla" familj. och trivs underbart med det även om det finns dom som tycker man är knäpp som offrar all sin tid för sina älskade ungar....men det är då JAG är "En stickgalen 10-barnsmamma" Ha en underbar kväller <3

http://www.metrobloggen.se/Mamma10

 
Bettan

Bettan

2 mars 2011 17:34

Fick ju inte med "LYCKLIG" börjar bli trötter =)Ska ju vara "En stickgalen lycklig.....

http://www.metrobloggen.se/Mamma10

Trillingmamman

2 mars 2011 20:50

Jag förstår vad du menar :-)....

Ja många tycker jag är knäpp som är hemma. Men jag har ju verkligen privilegiet att få vara det, varför inte ta chansen. man får ju aldrig tillbaka småbarnsåren.

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards