Hade lite ärenden idag som sagt så det blev en dag fylld med åkande hit och dit. Bara bra saker och glada besked. Sånt gillar vi.

Vad kan man säga om en 25 år gammal bil som bara går och går. Två gånger har det varit fel på den och det har varit generatorn båda gångerna. Och under en period på tre år. Ganska så bra skulle jag vilja säga om ett fordon som i princip kan ställas ut på museum snart. Ful är den men det är kvalitet. Inte plast, plast och plast som de nya bilarna mest består av.
Och så nästa glada besked...

Han gick också igenom besiktningen på sjukhuset. Lite kläm och känn samt ett blodprov hos läkaren. Allt såg i alla fall bra ut.
Vi fick en tur på stan också en stund. Ville klämma på en telefon och se hur den kändes. Inte för att jag ska byta än men vill så småningom. Han i affären var trevlig men försökte med att jag skulle förlänga abonnemanget och ändå få telefonen till samma pris. Jo men tjena, den går jag inte på. Köper mina telefoner kontant. Vill inte betala en massa extra för telefonen som det blir av slutsumman till slut. Är andra okej med det så visst, men inte jag. Tycker telefoner i sig är dyrt ändå. Men jag ska drömma ett tag till för läget är ändå inte akut.
Var inne och läste hos Mirka i hennes kommentarer i ett inlägg där hon hade en frågestund. Och en läsare hade skrivit ett ganska mindre genomtänkt inlägg om hur det känns att "få" så mycket i barnbidrag varje år.
Ja varje barnfamilj "får" barnbidrag oavsett antalet barn, så långt är jag med på noterna. Men hur kommer det sig att flerbarnsfamiljerna hängs ut för det och de som har två barn tex inte gör det. För ska man titta på statistiken så står faktiskt en och tvåbarnsfamiljerna för den största andelen att "få" barnbidrag.

Visserligen så är statistiken från 2008. Men så mycket kan det inte ha ökat på 4 år att en elvabarnsmamma toppar listan? Så låt oss döda det där direkt att flerbarnsfamiljer håvar in eller får mer pengar av skattebetalarnas pengar. För min syn är det inget fel på när man ser klart och tydligt att det är en miljon barn plus som lever i familjeförhållandet ett eller två barn. Och det är tydligen inte skattebetalarns pengar.
För de som har fler barn än tio representerar statistiken helt klart över att leva på skattepengar och barnbidrag. Det ser varenda kotte om man har minusbetyg i matte. Och eftersom vi har så många barn så går vi om och landar på plats nummer ett i statistiken på en fyraårsperiod. Det är ju trots allt "gamla" uppgifter.
Sen kan man ha i åtanke också innan man säger saker man inte riktigt förstår eller rår på. Skillnaden i inhandling är ganska så markant från en enbarnsfamilj mot en elvabarnsfamilj. Det är inte direkt så att man köper tre liter mjölk i veckan. Inte heller två par skor åt gången. Och för att inte tala om dessa vantar, sockor och mösser som får fötter och måste ständigt köpas in. Det är Hallelujah-moment för affärerna när vi flerbarnsfamiljer kommer in och handlar kan jag säga. Det får dom att gå runt. Barn kostar pengar oavsett ett till antal eller elva, glöm inte det.
Tack Mia för ditt rotande av statistiken, du vet att jag älskar sådant.
Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Trillingmamman
1 februari 2012 19:18
Ja ibland kan jag inte vara tyst ;-)....
Hoppas ni alla mår riktigt bra. Ha en underbar kväll!!
Kramar i massor
Anneli
1 februari 2012 21:39
Men hade det inte varit mer rättvist om man hade höjt barnbidraget för alla barn och slopat flerbarnstillägget, då kan ju ingen reta sig på dem som har lite fler barn än det normala. Jag tyckte dock att det kändes mest i plånboken med barn nr ett. Visst är det så att man kan inte använda bilbarnstolar, vagnar, kläder och skor till för många barn eller år. Det är ju ändå de saker som är dyrast. Matkostanden per barn blir ju inte mer bara för att man har ett, två eller tio barn.

Trillingmamman
1 februari 2012 22:37
Absolut, det kan jag också tycka skulle vara mer rättvist. MEN jag vill också poängtera att det är inte tillägget man blir rik på direkt. Så vad finns det att reta sig på?
Som en eller tvåbarnsfamilj så räcker också lönen till att bidra så att barnen får det han/hon ska. Som flerbarnsfamilj så går inte det riktigt ihop och jag antar att bidragsdelen är tänkt lite som det. Rättvist, nej. Men gör det möjligt för folk att skaffa fler barn (kom ihåg att vi fortfarande är en minoritet).
Det måste finnas en balans i samhället mellan antalet födslar och de som går bort. För det finns många som inte skaffar barn alls eller att det föds för få. Men det är en annan diskussion. Är verkligen 200 personer med så många barn en pest för hela Sveriges befolkning? Finns det inte andra och betydligt fler i antal som plockar ut bidrag på annat sätt.
Det goda som kommer av många barn eller av barn över huvud taget är ju att de en dag ska växa upp, arbeta och på så vis dra sitt strå tills tacken för att få Sverige att gå runt med ekonomi och allt vad det innebär. Inte hade jag tänkt i alla fall att uppfostra ett gäng som skall slappa och leva på bidrag.
Enklast vore om det blev lika för alla, ja. Tyvärr så bestämmer ju inte vi flerbarnsföräldrar det utan det är politikerna som får ta den biten. Men fortfarande så blir det utgifter ju fler barn man skaffar. Det är ofrånkomligt. Till viss del kan de ärva men det är inte så att man sparar in miljoner på det och lever loppan som många verkar tro, den myten vill jag också döda. Snarare att det läggs undan för att ta de stora utgifterna när dom väl kommer. För kostnaderna ökar ju äldre de blir. Priserna på både mat, kläder, boende.. allt blir dyrare med åren. Men barnbidraget är konstant och ökas knappt alls i takt med det andra. Det enda som ökar är om man skaffar fler barn, flerbarnstillägget. handen på hjärtat dock.. tror du verkligen att det är så vi tänker när vi skaffar många barn? Är vi överrepresenterade bland miljonärsstatistiken också? Det finns inget att irritera sig på tycker jag personligen.
Nu hängde jag inte riktigt med vad du menade med matkostnaderna per barn. Att föda ett barn eller tio är ganska så stor skillnad. Inte kostnad per barn men av totala budgeten i familjen för just mat. Det går åt mycket av allt. Och får man inte ett barnbidrag att täcka det helt, hur ska man då få tio att göra det?
Vi som har många barn skaffar inte barn för att leva loppan på bidragsdelen, jag lovar. Tycker det är en del som politikerna har tänkt på att det finns möjligheter även att skaffa många barn för de som vill. För trots allt så är vi ändå få av dessa antalet barn som finns i Sverige. Och den kakan av skattebetalarnas pengar är inte en majoritet heller för folk att irritera sig på. Onödig energi i mina ögon.
Synd att en del har det tänket att man ska irritera sig så på någon så fort man inte faller in i normen normal. Men så är det med allt, inte bara flerbarnsföräldrar ;-).
Oj, det blev ganska långt men jag kände för att ge min syn och bild av det hela.
Mvh Eva
Trillingmamman
2 februari 2012 11:13
Ja du Mirka... lite fakta kan ju kanske få en del att förstå. Även om man vet att det alltid, alltid kommer folk som irriterar sig på flerbarnsförälder.
Men eftersom vi blir så rika på flerbarnstillägget så kan vi synas på Arlanda kvart i tio för en tripp till Barbados eller nåt varmt ställe. Eller så föder vi helt enkelt lite fler barn, retar gallfeber på folk och blir ännu rikare. Så vi har råd med semester menar jag, för den tiden finns ju ;-).
Status OK här :-))).
Kramar i massor till er alla PoK
Helena H
1 februari 2012 22:42
Jag har ju bara ett barn men håller iaf med dig. Förstår inte heller vad folk ska hålla på och diskutera om flerbarnsfamiljernas barnbidrag....alla har väl liksom samma rätt till bidragen, sen om man har ett, 11 eller 21 ungar spelar ju ingen roll.
Tror folk har alldeles för mycket dötid som de använder för att hitta massa att klaga på.Och tror att många som klagar är ruggigt avundsjuka på andra.
Tänk om den som klagar om detta nu får ett barn som sen väljer att skaffa tio barn...ska mormorn/farmorn då säga till sitt barn att de ska avsäga sig barnbidraget för man ska inte ta emot pengar för det är synd om skattebetalarna då...haha..vilken komedi det skulle bli. :)
Hoppas allt är bra med familjen.
Kram från Söderhamn

Trillingmamman
2 februari 2012 11:20
Hej Helena!
Ja vi är egentligen en för liten andel som plockar ut "massvis" av flerbarnstillägg. Så jag ser heller inte problemet eller varför man ens skulle irritera sig över huvud taget.
Kan hålla med att det är inte rättvist alla gånger. Men mångas syn är lite snedvriden ändå över det hela. För i en fyrfamilj så är matkontot mycket lägre i en elvabarnsfamilj. Och detta flerbarnstillägg gör det ändå möjligt att mata allihopa. Inte så att man åker på solsemester direkt varje år. Och Mirka i detta fall har ju jobbat hela sitt liv så det handlar inte om att snylta utan det hon har rätt till.
Jag ser också orättvisor när det gäller bidrag som en del får och en del inte, beroende på vilken kommun det är. Vem personen är.. osv... Kanske man ska lägga mer krut åt det än att hänga barnfamiljerna som trots allt ser till att vi går runt. De små liven kommer ändå att växa upp och bidra till Sveriges försörjning och se till att de gnällande gamla får det bra också ;-).
Ja dötid måste det vara. Och avundsjuka tyvärr. Pengar är roten till mycket ont.
Hoppas ni får en fin dag, denna kalla förmiddag!
Kramar Eva
Vivan
2 februari 2012 08:23
Det orättvisa med barnbidraget är att det inte är behovsprövat. Många "normala" familjer med ett eller två barn och två inkomster kan spara hela barnbidraget till sina barn. Det är verkligen inte andemeningen med barnbidraget att det skall ge barn som redan har det gott ställt ett ännu större försprång gentemot barn som växer upp i familjer med sämre ekonomi.
Trillingmamman
2 februari 2012 11:21
Håller med dig fullständigt! Tycker det skulle vara en bra idé att behovspröva det för alla oavsett antalet barn.
Du är klok du :-).
Kramar i massor
sussan
2 februari 2012 10:35
Bra skrivet Eva, håller med Vivan oxå, jag jobbar bara 74% efter en arbetsolycka, vi har inte möjlighet att spara barnbidraget till barnen som många gör, trots att vi bara har 3 barn.
Kan förstå till viss del att en del stör sig på barnbidraget, har man 2 barn får man 150 kr i flerbarnstillägg, det blir 75 kr per barn extra, men har man 6 barn får man 685 kr extra per barn, o ca 850 kr extra per barn om man har 11, i flerbarnstillägg, barnbidraget är lika för alla, MEN ska tilläggas, det är ju staten som bestämt hur det ska vara, så det är ju inte er som har många barn de ska gnälla på.
Men tycker det börjar bli tjatigt att läsa alla frågor om eran ekonomi, det har ingen med o göra, stå på er, slå dövörat åt sånt, jag gillar er skarpt o skulle gärna ha många barn, det är ju det bästa som finns =)
Skönt bilen gick igenom, gammalt är bäst ;)
kram
Trillingmamman
2 februari 2012 13:24
Tack Sussan!
Ja alla ska få möjligheten tycker jag. Och långt ifrån alla har den förutsättningen.
Nej, det är inte rättvist vilket jag kan hålla med om. MEN det är ändå en snedvriden syn på det hela. För anledningen till att man skaffar många barn är inte att bli rik och håva in pengar. För det gör man inte. Barn kostar så är det bara. Och för att inte tala om fritiden man får undvara för de små härliga liven. Men vi tycker om dem alla och gör det med glädje då det är ett val vi har gjort.
Nu var det Mirka som blev hängd, inte jag. Även om vissa ifrågasätter. Med all rätt. Jag diskuterar gärna då jag vill förklara ett och annat. Har ändå många barn.
Att så få personer i Sverige kan skapa rabalder bland alla dessa underbara barn som finns. Vi pratar miljoner mot kanske 200. Det finns så mycket annat i samhället man kan lägga krut på som är orättvist.
Ha en underbar dag!!
Kramar i massor
Sjubarnsmamma
2 februari 2012 12:04
Ja det är väl logiskt att en flerbarnsförälder med många barn får mer pengar via barnbidraget, men de har tydligen glömt att vi har faktiskt mer utgifter oxå. Barn är inte gratis att ha. De kostar och de kostar mer än vad barnbidraget ger. Trångsynta människor är var det är. Bra skrivet Eva.
Kram på dig.
http://www.sjubarnsmamma.com
Trillingmamman
2 februari 2012 13:27
Hej!!
Jag håller med :-). De är inte gratis. Och vi skaffar dem inte av den anledningen att bli miljonärer. Utan av kärlek i massor.
Ha en underbar dag!
Kramar Eva
Trillingmamman
2 februari 2012 13:28
Mycket bra skrivet! Tack, det var intressant och läsa din syn på det hela med.
Kramar Eva
helena
2 februari 2012 14:17
Bra rutet Eva, vad folk inte fattar är att vårt land behöver många barn..som kommer att arbeta och betala skatt...så går det runt + att iom konsumtion funkar också marknaden, så inget snurr i ekonomin, större fattigdom..! Du verkar ha det kavlugnt, har du det? kram!
Trillingmamman
2 februari 2012 16:44
Tack Helena :-).. kunde inte ha sagt det bättre. Men visst, hade det varit så att vi flerbarnsföräldrar hade toppat listan så hade vi helt klart haft ett nytt problem i Sverige. Men nu är det inte så :-).
Ha en underbar kväll!!
Kramar Eva

Helena H
2 februari 2012 22:49
Efter att läsa de andras kommentarer måste jag ju gå in igen och säga att jag håller med om att barnbidraget borde behovsprövas. Är så otroligt tråkigt att höra folk som t ex sitter på ett cafe varje dag och sparar hela barnets barnbidrag åt barnet, klaga om sina inkomster, att de är så dåliga...Önskar verkligen att jag kunde spara iaf hälften av bidraget till Linnea tills hon blev stor. Men är sjukskriven för 6 året nu och har en ekonomi som är så långt bort från den drömmen som det går....så är så glad att vi iaf klarar oss varje månad, med en liten hjälp till Linneas aktiviteter av hennes mormor. :) Visst är det upp till var och en vad man gör med barnbidraget, men personligen tycker jag att om man kan spara hela så hade man ju kunnat vara utan det, och ist hade det kunnat gå till de som har mer användning av det. Och det säger jag inte för att jag har behov av det nu, utan för att jag vet hur det är att inte klara sig varje månad.
Förlåt att jag tar upp det här, men du Eva och dina läsare har så mycket vettiga synpunkter på mycket här i livet så det kändes passande.
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn
Trillingmamman
4 februari 2012 14:52
Ja det kommer alltid finnas folk som gnäller, som är avundsjuka och de som stöttar. Hur man än gör så är man i fokus för andra när man har många barn. Nu har jag inte elva stycken men folk vänder sig om när jag kommer med alla sju, ofrånkomligt.
Sen finns det dom som tror att man skaffar många barn just för barnbidraget och flerbarnstillägget. Vilket är helt fel! Bara för att man har tillägget så gör det inte automatsikt att man sparar undan det. Utan matkostnaderna ökar ju med antalet barn. Och tillägget kanske är tänkt för det så man har den möjligheten att kunna skaffa fler. Om nu statistiken säger att över en miljon barn lever i en eller tvåfamiljsförhållanden så är det otroligt lite barn som kommer växa upp och ta över. Så det är nog tur att vi flerbarnsfamiljer finns, trots att vi är så irriterande ;-).
Tak för ditt inlägg och dina fina ord! Önskar er en riktigt fin lördagkväll!
Kramar Eva
Ullis
3 februari 2012 16:00
Ja eftersom alla har rätt till sin åsikt så kommer min här. Barnbidrag är ett känsligt kapitel att diskutera har jag märkt. Jag tycker att det borde vara inkomstbeprövat, precis som bostadsbidraget. Har man råd att spara barnbidraget varje månad till sina barn, så behöver man inte ha nå anser jag. Men då skriks det högt,speciellt av dem som kan göra så. Och borde det inte räcka med ett bidrag per barn? Måste det finnas flerbarnstillägg? För det skulle vara mer rättvist för alla oavsett antal barn. Man väljer själv hur många barn man vill ha i dagens läge. Så tycker jag.

Trillingmamman
4 februari 2012 15:10
Ja alla har rätt till åsikt oavsett vad man tycker om det hela. Beroende på hur man framför det så kan det diskuteras även om meningsskiljaktigheter finns. Det är trots allt ett demokratiskt land vi lever i.
Jag kan hålla med dig om att det borde vara inkomstbeprövat. Att spara hela bidraget år efter år tyder på god ekonomi. Ett visst sparande är ju inte fel eftersom barnen kostar olika i olika åldrar. Ett litet barn kostar inte alls lika mycket som ett större barn. Och att vara förutseende med större kostnader i god tid anser jag inte vara fel. Så ett visst sparande måste man kanske göra.
Jag vet inte vad flerbarnstillägget är till för egentligen eller varför den finns. Men i vårt fall så hjälper det till med matkostnaderna för alla. För det räcker garanterat inte vanliga barnbidraget till för. För det är ju lika tight för oss som har fler barn som för er med ett eller två. Matkostnaderna blir ju enorma med många barn och fortfarande så har man bara två inkomster precis som en en eller tvåbarnsfamilj. Så för oss hjälper det att föda alla.
Men visst kan man slopa det och höja barnbidraget lite till så det blir lika för alla. Skillnaden är ju densamma. Jag är absolut inte den som skulle säga att en en eller tvåbarnsfamilj inte behöver det. Oftast är det vi flerbarnsfamiljer som blir hängda först ;-). Men kanske det skulle sluta och droppa in kommentarer om de ändrade i systemet lite :-).
Tack i alla fall för din åsikt som jag tycker verkar vettig :-).
Ha en underbar kväll!!
Kramar Eva
Maria
4 februari 2012 22:41
Mkt bra skrivet. Tänk hur folk funderar och sprider felaktigheter. Mest pga att dem inte har någon kunskap. Jag har "bara" 3 barn men blir helt galen när jag hör kommentarer om familjer med många barn. "hon föder ju barn bara för att slippa jobba". Hur dålig är inte den? Hur många heltidsjobb har man inte med många barn? Det är verkligen inte nåt för en soffpotatis. Leva på bidragen? Herregud!
Fortsätt bita ifrån du. Det gör du rätt i.
http://www.familjenlinden.se/wp
Trillingmamman
5 februari 2012 10:25
Hej Maria!
Ja många glömmer ju att det inte är semester direkt att ha många barn. Även om det är ljuvligt så är det också jobb, men inte jobbigt. Och slippa jobba är nog det sista man ska säga om att skaffa många barn. För det är som att gå från semester till 80-timmars vecka ;-).
Ha en underbar söndag!
Kramar Eva
Trillingmamman
5 februari 2012 20:56
Hej!
Nu hade jag en vän som kollade upp allt men jag har kvar länken i historiken och här kommer den.
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____325578.aspx
Hon sa att den var lurig att hitta :-). Ha en underbar kväll!
Kramar Eva

Maria
6 februari 2012 01:06
Bra skrivet!
Har väl inte så mycket att tillägga. Folk förstår inte alltid att det blir merkostnader också om man har många barn. Har man två barn räcker det att bo i en bostad med 4 rok. Har man många barn behöver man ofta lite större bostad och därmed kostar boendet också mer. Därtill har vi detta med bilar...vi kan inte ha en femsitsig bil. Vi har för tillfället bara en sjusitsig men alla får inte plats. Men större bil/fler bilar kostar också mer.
Sedan behöver barnen lite kläder också. Visst kan mycket ärvas men långt ifrån allt. Flickorna vill ofta ha klänningar och pojkarna vill INTE ärva dessa. Pojkarna vill gärna ha dinosaurier på sina kläder, det vill inte alltid flickorna. Bilbarnstolar behöver bytas emellanåt. De kan ärvas till viss del men inte hur länge som helst. Även barnvagnen kan till viss del ärvas men till slut kanske även den tar slut. Har man många små barn behövs kanske många olika typer av vagnar (ligg/sittvagn, sulky, tvillingvagn).
Vi med många barn får flerbarnstillägg men vi har också merkostnader som andra kanske inte har.
Kram från Maria, en sjubarnsmamma :-)
http://sjubarnsfamiljen.blogspot.com
Trillingmamman
6 februari 2012 09:17
Hej Maria!
Och tack för ditt inlägg :-).
Kan inget annat än att hålla med. Det blir alltid merkostnader av bil och boyta. Sen blir det som någon sa i ett tidigare inlägg inte dyrare med mat per barn. Vilket är sant. Men fortfarande så täcker inte barnbidraget matkostnader. Så den biten tar man från sin privata ekonomi eller just flerbarnstillägget.
Och ärva i all ära men det går ju inte heller hur länge som helst.
Bra och klokt skrivet!
Önskar er alla goa en riktigt underbar dag!!
Kramar Eva
Ewa (mamma till 6 döttrar)
6 februari 2012 07:12
Ja det där med barnbidragen har jag hört till lust och leda! Brukar säga att vi absolut INTE blivit rika av barnbidraget för våra barn kostar precis som alla andras. Våra barn behöver oxå skor och kläder och REA är ett vackert ord!! :)
Jättebra inlägg!!
http://tjejmorsan.blogg.se
Trillingmamman
6 februari 2012 09:21
Hej Ewa (fint namn ;-))!
Ja även jag har fått höra det.. och sen det klassiska... du vill inte jobba. Precis som om det var semester att vara hemma med sju barn.
Men jag har lärt mig att de som oftast uttrycker sig vet inte riktigt hur läget ligger till inom dessa hems fyra väggar med många barn. Bitterhet är avundsjuka i grund och botten. Varför skulle man annars yttra sig?
Tack för fint inlägg. Hoppas ni alla får en riktigt fin och underbar dag!
Kramar Eva
Mamma Frida, två barn
6 februari 2012 07:56
Tycker det är enormt bra att flerbarnstilläget finns!! Pengarna går ju oavkortat (för att precisera) till barnen!! Barnen är framtiden och de käraste vi har, att de har mat, kläder och råd med att få gå på badhuset eller en bio nån gång är väll guld värt gentemot fattigdom som ofta leder till depression, kriminalitet, droger och alkoholmissbruk. Så var stolt över flerbarnstillägget säger jag, det ger barnen en sundare framtid och med det Sverige en sund framtid med friska männsikor!
Pernilla
6 februari 2012 08:46
Hej. Har, precis som så många andra,svårt att förstå hur man kan reta upp sig på det här med flerbarnstillägg. Det känns som om dem personerna inte har några barn. För vi som har det vet att barnbidraget inte ens är i närheten att täcka vad ett barn behöver. Barn kostar mycket mer än man får i bidrag. Undrar om de här personerna har stannat upp och funderat över detta.
Kram från Pernilla med "bara" 3 barn.
Trillingmamman
6 februari 2012 09:26
Hej Pernilla!
Ja oftast kommer såna inlägg från personer som inte vet eller som är avundsjuka helt enkelt. För jag förstår inte heller alltid resonemanget kring det hela.
Vi har haft två bilar under ett långt tag och det kostar pengar. Men har varit nödvändigt för oss med många då sittplatserna inte har räckt till.
Och ska vi bara göra ett "simpelt" besök på restaurang så är det en tusenlapp direkt som går. Ingen konstig summa.
Genom att förklara så hoppas jag att en del förstår att vi gör det inte för flerbarnstillägget eller för att bli rika. Vi älskar barn och har förmågan att föda samt ta hand om dem. Och det är väl bra att vi finns likväl som de finns som inte vill ha barn. Balansen kompenseras i samhället helt enkelt.
Hoppas ni får en riktigt fin och underbar dag!!
Kramar Eva
Trillingmamman
10 februari 2012 19:01
Hej!
Alla får som sagt tillägg men jag tror att med antalet barn så ökar det. Vilket skapar "avundsjuka" hos andra som ser det som att man "får" mer pengar eller snyltar på skattebetalarna. Tyvärr.
Ha en trevlig fredagkväll!!
Kramar Eva
Michaela Lejonberg
13 februari 2012 00:12
folk hittar då saker att gnälla om hela tiden! oavsett om man har ett eller fler barn så har precis som du skriver rätt till barnbidrag!
Men varför ska folk hacka på er som har fler barn för att ni får barnbidrag? Klart ni ska ha bidrag för alla barn! Personen som skrev till Mirka är avundsjuk så enkelt är det!
Söt han är er lille prins:) Fint namn också!
Kramkram
http://familjenlejonberghjorth.se/familjeblogg
Trillingmamman
13 februari 2012 09:45
Hej!
Jag tror att det sticker i ögonen att man får så mycket i flerbarnstillägg. Sen tror många med att man är hemma för att slippa jobba och där med snyltar på skattebetalarnas pengar. Men de glömmer bort att det är jobb med många barn och mer semester att gå till jobbet, så det är helt klart inte därför man skaffar många barn.
Ja avundsjuk är nog rätta ordet och det finns överallt tyvärr.
Tack för fina ord om Leon :-). Ha en underbar dag!!
Kramar Eva