Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Mulle Meck

Av Trillingmamman - 1 mars 2013 18:48

Har varit på hyfsat bra humör idag. Det började med en dos Mia då jag skulle hjälpa henne att starta bilen. Vi pusta och vi frusta tills allt kom på plats, och med lite hjälp från en mycket trevlig herre som kom förbi, så var bilen puttad från parkeringsplatsen och en bit ut. Det behövdes eftersom båda våra bilar verkade ha batteriet på fel sida. Nå väl, det gick som det gick efter det Mia hade läst instruktionsboken att batteriet måste tina upp först annars finns det risk för explosion. Eftersom vi är så haj på bilar så tog vi det säkra före det osäkra med att inte försöka starta alls med hjälp av startkablarna. Några ramsor och lite mutter så var Mia beredd på att kasta in handduken när det gällde bilen, vilket jag förstår (been there done that). MEN som tur är så har jag en biltokig man som dagligen pratar bilar, hälften går väl ut på andra sidan av mitt öra men lite tycks fastna. Dessutom är vår bil utrustad med allt man kan tänka sig, vilket är min makes förtjänst inte min. Är glad om jag kommer ihåg och ta på mig byxorna på morgonen. Stor verktygslåda med alla tänkbara verktyg fick mig att säga "vänta här nu Mia". Vi lossar batteriet, tinar upp det och laddar det hemma hos oss. Så där stod jag och mekade loss batteriet och tog med det hem. Just nu står den i garaget och ladar för fullt. Belöningen blir om bilen startar vilket jag hoppas på, eller hur Mia?! Spännande värre...


Barnen har varit ute idag och det behövdes verkligen. Här med friskförklarar jag allihop! Duktigt rastlösa har de varit och det har jag full förståelse för, även jag har varit det. Så det var en riktig fröjd att få komma ut idag.


Nu väntas lite mer inlämningar innan sista veckan tar fart, sen är jag klar! Har fått slutbetyget i Psykologi 2 och det blev ett B. Tack alla som var med i undersökningen (den delen fick jag A på och C på resterande jag skrev).



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
mia

mia

1 mars 2013 19:30

Hahaha ja det var nära att jag ringde till skroten... Du är en sådan fin vän... Står ut med mej även när jag tappar humöret på bilar. :) kram och tack för allb hjälp med batteriet...

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

1 mars 2013 20:53

Klart jag gör ;-). Detsamma till dig gumman

 
madelein - sexbarnsmamma

madelein - sexbarnsmamma

2 mars 2013 18:44

Det låter som en perfekt dag!!
Näs skall vi ses då :)

http://madelein.se

 
Cecilia

Cecilia

2 mars 2013 18:48

Jätttte gratttis till söta trillingarna är bara pojkar eller ? Jag är en tre barns mamma bara döttrar härliga åldrar 9 12 16 år..

http://cissirockan.blogg.se

Trillingmamman

2 mars 2013 20:34

Tack så hjärtligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards