Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Söndagspackande med paus

Av Trillingmamman - 26 september 2010 14:19

Helgen har gått åt till att packa för det mesta. Nu är förråden klara, båda två. Bara att lyfta ut kartonger. Sen har det blivit en hel del packande här uppe också givetvis. Så nu står det kartonger precis överallt, där plats finnes.


Lite pauser och fotograferande har det också blivit. Passar på medan jag kan att lägga in lite. Ska ta mig en kopp kaffe också innan det är dags att sätta igång igen.


 

Thomas jobbar för fullt :-).


 


Gabriel tittar på Mora Träsk.


   


Lucas och Alexander busar.


 


Julie undrar vad som händer mitt i allt ljud.


Nä nu kallar plikten, kaffet och eftermiddagssysslorna. Må så gott alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Camilla Liljendahl

26 september 2010 15:01

Hej Eva!

Ser att du har fullt upp i ditt liv just nu.
Vad stora din barn har blivit, helt otroligt vad tiden går snabbt! Hittade faktiskt precis din blogg och har läst mig igenom flera inlägg. Visste inte att du skulle flytta. Vad tråkigt för oss på arbetet att du slutar, men vad kul för er skull och vilket fint hus. Det kommer säkert bli jättebra att bo i Skövde, om inte annat för barnens skull. Lite mer lugn än i Stockholm. Kan inte annat hålla med dig ang huspriser mm i Stockholm. Det är helt sjukt vad dyrt det är. Vi skulle gärna också vilja flytta till ett hus, men både jag och Roberto måste nog byta arbeten först för att det ska finnas en chans överhuvudtaget att göra det...Avundas inte dig vad det gäller att packa, känns som att vi har fått göra det väldigt mycket den senaste tiden i vår familj....Du har säkert sett mina inlägg på facebook.

Lycka till i Skövde! Kram Camilla

Trillingmamman

27 september 2010 09:50

Hej Camilla :-).

Och tack för ditt inlägg. Ja detta är en stor möjlighet för oss. Som du kanske också förstår så är det näst intill omöjligt för oss att få större lägenhet eller hus här uppe så vida man inte kan hosta upp flera miljoner. Men det är inte värt det.... Min man fick jobb där nere och skall jobba till december nästa år så det blir en prövotid för oss. och tills dess så är jag föräldraledig. Finns inget säkert med att vi kommer och bo där permanent även om vi kanske hoppas på det. Ska bli skönt att byta miljö lite då det verkligen behövs just nu känns det som. Det har varit mycket för alla parter.

Hoppas att det löser sig för eran del också. har läst dina inlägg.

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards