Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Mammabloggkryssningen

Av Trillingmamman - 29 augusti 2011 12:23

Nu är man hemma igen efter en helg på sjön. Och jag måste säga att det vart riktigt lyckat. Mina förväntningar var inte så stora, tyckte mest det skulle bli kul att träffa nya människor och ett ansikte bakom alla bloggar. Och komma iväg lite från vardagens alla måsten och så. Hem kommer man som en ny människa, väskor fulla med saker, fina priser från helgens tävling och ont i magen av allt skrattande. Behöver jag säga att jag haft kul? Och till er som arrangerade detta, vilket hästjobb ni har gjort för oss mammor. Hoppas att alla som åkte med inser det. Att fylla en kasse med rabatter och överraskningar tar både tid, tålamod och arbete. Det ska gudarna veta. Jag riktigt ser slitet framför mig när jag går igenom det som jag kom hem med.

Ser verkligen fram mot nästa års resa. Och till er som slet häcken av er för oss, fan vad ni var duktiga! En stor eloge till initiativet och det ni hade att erbjuda oss.


Och en stor ros till alla nya som jag träffade. Och hyttkamraterna som gav mig många skratt, underbar Annica och Mia (och vi saknade dig Mirka också). Kommer leva på det här ett tag.


Ja nu är man åter i vardagen igen och det är minst sagt lika mysigt det. Barnen är precis som vanligt och förmiddagen har varit kaotisk och hysterisk. Men nu är dom på topp igen, precis som det ska vara. Många kramar har det blivit ändå trots humöret.

Vädret är inte det bästa här men jag ska ta mina små hulliganer och bege mig ut alldeles snart tänkte jag. Thomas jobbar kväll så det blir en ganska lugn dag utan måsten. Eller ja den enda måste är tvättmaskinen som går. Om vädret tillåter så ska jag måla det sista på lådbilen i morgon. Hinner det när Thomas kommer hem. Men det tar jag i morgon.


Promenad har det inte blivit av varken igår eller idag. Igår var det lite svårt och idag tänkte jag cykla i stället på trainern eftersom Thomas jobbar. Men jag tar det när dom små har somnat ikväll. Nu ska jag bara gosa med mina små och ta igen lite kvalitetstid.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
annica trollmor till 6

annica trollmor till 6

29 augusti 2011 13:28

Ja det va VERKLIGEN lyckat!!

ser redan fram emot nästa år=)

Måste säga att du e riktigt duktig som tränar och har dig nu när du e gravid <3

tusen tack för en underbar resa, va underbart kul att träffas!!
kram

http://trollmorsbusungar.blogg.se

Trillingmamman

29 augusti 2011 14:58

Hallå :-)...

Eftersom min kropp inte riktigt hinner andas mellan graviditeterna så måste jag mer eller mindre röra på mig lite för att inte klappa ihop helt. Och jag tror att jag tillhör den kategorin som har självdisciplin att träna hemma.

Ja nästa år ja :-))).... kanske min tur och göra en "Annica" då ;-)..... Lite irish så leker livet hahaha. Fast jag tyckte det gick bra och inte dricka... och att jag orkade ända till halv två var ju fantastiskt! Mina fötter var plattare än Kalle Ankas kan jag säga. Igår låg man i ställningen gynekologpose för att svullnaden från kryssningen inte hade lagt sig än ;-). Men det var det värt alla gånger om!!

Ha en superkväll gumman!

Kramar Eva

 
Michaela

Michaela

29 augusti 2011 21:01

Visst var det lyckat! var hur toppen som helst! Åker garanterat nästa år med!
kramkram

http://familjenlejonberghjorth.se/familjeblogg

Trillingmamman

30 augusti 2011 08:09

Ja garanterat lyckat var det. Och visst kommer jag åka med nästa år, inget snack om saken.. för det kan inget annat än att bli succé :-).

Ha en superdag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

29 augusti 2011 22:27

Härligt att höra att du har haft det så bra! :-)

Trillingmamman

31 augusti 2011 10:50

Eva, det var super :-). Och det behövdes verkligen!

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards