Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Trillingmamman - 28 maj 2011 20:02

Vi hade i alla fall tur med vädret bortsett från snålblåst. Men hellre det än ösregn. Och mycket folk men inte så man trängdes som sardiner. I och med att jag var själv först med barnen så tog jag bilen ner. Det är inte så långt men tillräckligt med sex barn och fikakorg på 10 kg. Och först så såg det väldigt mörkt ut att hitta parkeringsplats. Hamnade bara längre och längre bort tills man blev invinkad till en parkering på ungefär samma sträcka som hemifrån och dit vi skulle. Kändes hopplöst. Så jag frågade parkeringsvakten snällt om det fanns en parkering längre fram eftersom jag hade så många barn. Inga problem. Fick Vip-plats på en gång vilket jag tackar för!


Och i tid kom vi också. Även om det blev lite pressat mot slutet innan vi kom iväg allihopa. Fotboll blev det för Linn och med ett gäng åskådare.


 

Sen kom Linns pappa också vilket gjorde henne ännu mer på bättre humör.


 

Här är Tomas med en lite klassfotboll som man kunde köpa. Linn fick en röd.


 

Gabriel fick en svart. Han älskade bollen länge tills en tjej som han sparkade bollen med råkade skjuta honom rätt i magen. Inte lika kul längre, men det ändrade sig när han kom hem sen. Då dög fotbollen igen.

Var ju tvungen att köpa till trillingarna med så det var flipperspel ett tag hemma där boller flög, nuddade olika saker och det sa "pling". Synd bara att det inte blev pengar som rullade in utan snarare ut.


Dagen har huvudsaken varit lyckad för alla parter. Så underbart säger jag bara. Nu är jag trött och ska mysa ner mig i soffan. Ha en underbar lördagkväll!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards