Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Trillingmamman - 22 januari 2012 19:49

Vad är det jag läser, bildredigeringsprogrammet skall läggas ner helt som jag använder (picnik). Trist, för jag börjar faktiskt gilla det trots mindre funktioner. Nu är det ett par månader kvar så jag kan utnyttja även betalfunktionerna i programmet fram tills dess. De släppte allt inför nedstängningen. Har ändå tankarna på att köpa Photoshop Elements 10, men inte just nu. Var bra nära idag ändå.




Först skolarbete så officepaketet gick före. Behöver skriva en hel del och man kan säga att det är ett måste, i alla fall i min värld, att ha office.


Sen har jag även tankar på att designa om bloggen helt, både med bildernas utseende och headerns textinnehåll. Och det passar då utmärkt att inhandla ett bildredigeringsprogram där jag kan göra allt det nya i. För hur bra gratisprogram än är så är Photoshop bättre. Ofrånkomligt för oss som gillar att fotografera. Visst är Photoshop CS5 bättre, men jag är ju "bara" hobbyfotograf så Elements duger lika bra.


Mycket turer utanför hemmet har det blivit idag också. Men det har bara varit skönt. Har verkligen behövt lufta hjärnkontoret lite. Trevligt sällskap hade jag med mig. Mia båda gångerna (otippat va?). Sen tog jag också Alexander och Gabriel med mig de olika gångerna för lite egentid med dem på tu man hand.

Skolarbetet och de två uppgifterna i Samhällskunskap blev också klart nu på förmiddagen. Skrev rent allt kladd och skickade in via läroplattformen. En till sak att bocka av. Kommer att läsa lite ikväll med. Tvätt är så gott som klart, även om den biten fylls på konstant. Men jag tänkte mer på bebiskläderna. Vet inte mer som skall göras. Kläder, blöjor och säng finns, vad mer behövs första tiden egentligen?


Sista mödravårdsbesöket i morgon väntas. Men nu spikmatta, svullna fötter och läxböcker.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards