Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Vi lämnar hemmet för en stund

Av Trillingmamman - 30 juni 2012 18:50

Idag har varit en underbar dag och vi har gjort en liten utflykt till Sweden Rockabilly festival på Axvalla. Tur med vädret hade vi, det har ju varit lite si och så med det de senaste veckorna. Men solen trängde fram trots allt.


Skulle ha fotat en del igår men det blev inte så, och jag blev ändå upptagen med annat resten av kvällen så det blev varken träning eller blogginlägg. Nu så, här kommer lite bilder från dagens tur till Axvalla.


 


Ett gäng grabbar som är redo för allt och lite till.


 


Det fanns inte bara bilar utan även klätterställning. Superskoj tyckte barnen.


 


Barnen fick leka och springa av sig vilket behövdes helt klart. Här är Isac på språng mellan gungor, kanor och allt som fanns.


 


Det var lite blött på vissa ställen men det gick bra ändå. Gabriel skulle bara gunga gungbräda.


 


Lucas snodde åt sig hästen och tog sig en tur på banan.


 


Stor gunga får plats med många.


 


Fika i solen var inte helt fel efter en stunds klättrande och lekande.


 


Lite karusell hann dom med också. Den var ganska liten och med alla barnen som åkte så var det fullt i princip med en gång.


 


Det fanns lite gräsytor och springa sig trött på om man säger så. En hel travbana om inte annat.


 


Man får inte ha krämpor om man ska in och ut i den här bilen. Komforten är hög, ryggskott nästa.


 


Gabriel hade spring i benen. Han kan inte gå.


Sen bar det iväg hem på eftermiddagen, som vi tillbringade ute tills det var dags och få i sig middag. Sanering av lortiga och sandiga barn var ett måste den här kvällen. Snart ska de också få krypa ner i sina sängar. Det ska jag också efter ett träningspass tänkte jag. Först kaffe.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva





 
 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

30 juni 2012 20:45

Hej på dig..
Låter som en härlig dag..:-D

Här går man bara o räknar timmarna känns det som hehe..
Snart måndag..

Ha en jättebra kväll

Mvh camilla

http://minstorafamilj.se

Trillingmamman

30 juni 2012 20:51

Hallå :-)!

En härlig dag var det vill jag lova.

Åh jag förstår att du längtar, blir det igångsättning?

Sköt om er så gott!

Kram kram

 
madelein - mamma till sex

madelein - mamma till sex

1 juli 2012 23:15

Men vd sjutt+on jag skrev ju här igår :P
Min dator har en längtan ut genom fönstret :P

http://madelein.se

Trillingmamman

2 juli 2012 08:41

Hahahaha... tekniken ;-). En adressändring och nytt inköp av en Mac så slipper du det problemet. Jag lovar ;-).

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards