Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under augusti 2012

Av Trillingmamman - 31 augusti 2012 23:35

Tack alla goa som jag träffade idag och tack Kerra för trevlig och rolig bjudning. Hoppas ni får det kul ute även om jag väljer att gå hem. Ska krypa ner i en varm säng och bara njuta. Har haft det hur kul som helst och underbara skratt och skämt med både nya och gamla ansikten.

Idag var också första dagen sim grabbarna var helt själv på dagis. Och dom skötte sig fint och verkligen gillar att vara där. Får även mycket beröm vilket värmer i mammahjärtat.

Sängen lockar så nu ska jag krypa ner ordentligt.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Av Trillingmamman - 30 augusti 2012 22:43

Nu har jag jagat gummistövlar och fått tag på dem till grabbarna, även märkt dem med namn. Hade med mig barnen men dom var skapligt trötta och ville inte alls. Vädergudarna var inte riktigt med mig idag då det vräkte ner mellan varven så jag kände pressen på mig att göra det just idag (pratade om en snar framtid igår).

Laddade morgonen med lite extra barn, Julie och Leon, och lite packning då jag trodde det skulle bli en heldag på förskolan. Men så blev det inte eftersom det gick så bra för grabbarna. Fick gå hem igen vid tio för att sen komma tillbaka och hämta dem. Är inte direkt sysslolös och hittade saker att göra här hemma medan jag väntade. I morgon lämnar jag bara och hämtar, sen är inskolningen klar.


Lyxade till kvällen med att åka och handla lite, svängde förbi Kicks och fick med mig lite smink hem. I morgon ska jag bli fin då det är Kerras 40-års firande. Skönt med ett litet avbrott då veckan i stort sett har bestått av förskola, skola, pluggande och jaga kläder. Ett par timmars paus blir det ändå. Ser fram mot det i alla fall trots att det var en vecka sen jag var på kryssning. Det har varit intensivt, det ska jag inte sticka under stol med.


Har läst lite på kvällen och skickat in min första inlämningsuppgift i Naturkunskap. Läst rätt kapitel i Engelskan också och lite ur Religionskunskapen. Nu kan jag med gott samvete lägga mig och det behöver jag nog också. Känner mig trött idag. Svenskan tar jag på lördag då det är text som ska skrivas och lämnas in. Lite argumentation om upplysningen och romantiken.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 29 augusti 2012 22:38

Vad trött jag blir, här har man ägnat sig timmar åt studier i stort sett varje kväll och så upptäcker jag att jag läser fel kapitel både i svenskan och i engelskan. Grattis Eva! Dessutom så visade det sig att det var en si så där 40 sidor plus jag ska skriva en argumenterande uppsats om i Svenskan. Blir säkert inga problem alls men grymt irriterande. Tur att jag upptäckte det nu och inte på söndag, för då hade det blivit eld i baken kan jag säga. Ja, vad säger man? Gör om, gör rätt. Kommer att släppa studierna för ikväll då jag har både Svenska och Engelska lektion i morgon, kan ta ikapp det jag inte gjort om man säger så. De sista böckerna har kommit, Naturkunskap och Religion, och jag började att läsa dom så jag är inte helt lat idag. En klapp på axeln och välförtjänt vila utan att skämmas.


Har brottats med tvätten och bara tagit det lugnt på förmiddagen. Njutit med Julie och Leon faktiskt medan Thomas tog inskolningen. I morgon är det jag som skall följa med pojkarna. Lite trist är det och bara sitta där eftersom barnen helst leker på annat håll än att sitta fast vid mig (vilket är ganska så skönt i och för sig), men det är bara i morgon kvar sen är inskolningen klar.


Håller på att jaga gummistövlar vilket inte är helt lätt. Urplockat och fel storlek på de flesta ställena. Men så ska jag också ha fyra par var av tre i samma storlek, vilket krånglar till det i vanlig ordning. Kommer säkert lösa det inom en ganska snar framtid. Litar dock på vädergudarna att morgondagen bjuder på icke regn för en "snar framtid" innebar att jag inte handlade idag. Hoppas att jag slipper äta upp det bara.


Nej nu ska jag lägga mig i soffan för att pausa helt. Annars kan det bli lätt så att man sitter här till långt efter midnatt.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 28 augusti 2012 22:38

Har haft fullt upp hela dagen och det är först ny jag sitter ner och tar det lugnt. Inte för att jag har stressat men det har varit saker hela tiden från morgon till kväll. I vanlig ordning med andra ord. Promenaden fick jag hoppa över tyvärr.


Sista uppropet i Naturkunskapen är gjord. Älskar när upplägg i kurser har bra struktur. Det kommer säkert gå bra det här med. Åtminstone så vill jag att det ska göra det. Tvivlar inte alls. Sista böckerna är på väg från Adlibris och borde komma i morgon. Nu börjar allvaret. Ska bli intressant också med det nya betygsystemet A till F.


Morgondagen bjuder på tvätt. Ett nödvändigt ont. Nu har jag en hel uppsättning med Vanish så det borde bli ett sant nöje och tvätta, ellerhur!?


Mina blommor från maken har slagit ut. Vackert att se när regnet öser ner utanför och termometern visar tio grader. Med det på näthinnan ska jag försöka sova nu utan att känna att hösten är här på allvar.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 27 augusti 2012 23:57

Inskolningen gick hur bra sim helst och barnen lekte och undersökte som aldrig förr. Mig brydde de sig inte om vilket jag tyckte var skönt. Då vet man att dom är trygga. I morgon är det från nio till två. Barnen längtar redan.


Har suttit hela kvällen med skolböcker. Först hjälpte jag Linn med sin matte och engelskaläxa och gav en del studietips. Vips så satt tvåan och treans tabell samt färgerna på engelska. Själv fördjupade jag mig i psykologin och instuderingsfrågorna. Mycket intressant och jag är såld i ämnet. Läste även svenska och engelska. Nu är jag klar efter tre timmar och ska med gott samvete lägga upp fötterna och zappa kanalerna.


Lite trött har jag varit vilket är självförvållat förstås. Har ännu inte jagat rätt på bilder från kryssningen men ska göra det under veckan. Nu ska jag bara vila innan klockan ringer igen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 26 augusti 2012 19:36

Nu sitter Mia och jag på tåget mot Skövde. Snart så är vi hemma efter en underbar kryssning på Östersjön med andra bloggande mammor, mammabloggkryssning. Vi är trötta och kommer garanterat att somna tidigt ikväll. Ska försöka få ihop lite bilder som tigs och få in i ett inlägg. Hade inte kameran med mig denna gång.


Nu saknar jag maken och barnen och det ska bli skönt och komma hem trots allt. Mer kommer! Tack alla underbara mammor för en sjukt rolig helg.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 24 augusti 2012 07:27

Igår var det fullt på schemat igen, men vad jag hann med en hel del, två upprop i Engelska 6 och Svenska 2. På det även tre handledartider, skönt och ha det gjort även om jag kom hem vid halv tio. Nu har jag bara Naturkunskap 1 kvar idag och hoppas även där kunna ha min handledartid, det visar sig om inte annat.


Böckerna jag beställde sist nu har inte kommit än. Beställde snabbleverans också vilket känns surt för på fem dagar har det inte hänt ett skit. Förra veckan tog det tre dagar att få böckerna jag beställde. När man vet att det är uppropsvecka och skolstart, varför tar man då inte in extra personal och packar ordrar? Nu ska jag inte vara sån, men det är knappast en nyhet att skolveckan är kaos. Det stör mig inte i mina studier ändå, bara grymt irriterande.


Nu ska jag ta min kopp kaffe och njuta en stund trots uteblivna skolböcker! Idag är det min födelsedag och i morgon kryssning, härligt som bara den.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 22 augusti 2012 17:08

Vi har en ny inneboende här i huset. Och inte vem som helst utan en krabat på åtta ben och något större än en tändsticksask. Thomas ville fotografera den men tordes inte gå nära så jag fick hålla i asken och han i kameran. Ju närmare jag kom desto mer rörde spindeln på sig.


 


Och när blixten gick av så blev det ett par snabba ryck i benen på spindeln. Det fick Thomas att skrika som en gris, hoppa baklänges ner för pallen som vi stod på och hjula ut i hallen fortare än en fis. Känner mig smått döv-light på mina öron. Trodde inte han var så skraj faktiskt och ska egentligen inte driva med såna känslor, vet hur jag känner inför getingar (ryser). Nå väl, den var ganska stor. Tyvärr så fnissade jag till lite i mitt sinne (förstå mig rätt nu men när en karl på 90 kg vrålar för en spindel så... tja... resten kan ni lista ut...)


Det blev jag som skulle mota ut den också och det var en envis rackare som hela tiden ville tillbaka in. Trots att jag tog till stora sopborsten. Kände mig lite som i reklamen där spindeln får mannen på rygg och drar ut honom ur rummet efter att han hånat frugan som skrek. Envis var den kan jag tala om men nu är i alla fall Imse Vimse borta från garaget. Och Thomas lär nog kolla en eller hundra gånger innan han går ner dit igen för att fixa med sina saker.


 


Är det någon som vet vad det är för typ av spindel?


Nu måste jag spola mina öron lite för det ringer fortfarande efter makens illtjut. Kan tala om att vi stod på samma pall.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards