Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Repeat

Av Trillingmamman - 2 januari 2013 21:28

Känner mig smått hjärntvättad just nu, har tillbringat tid och läst en bok som jag inte tyckte om alls. Det var tvunget eftersom det var skolarbete, och aldrig förr har 125 sidor varit så långa. Och nu sitter jag här och skall sammanfatta, trodde jag, men det var lite mer avancerat än så. Fastnade, det tog tvärstopp. Har mailat läraren om hjälp givetvis och jag tror jag lägger böckerna åt sidan så länge.


Är nog ganska trött också då morgonen började med översvämning, inte vattenkranen, utan i blöjan. Magsjuka med andra ord, igen. Det var bara ett utav barnen den här gången, Julie, och hon verkar nu på kvällskvisten inte vara bekymrad alls eller ha ont. Ett par timmars racerbyten av blöjor så var det klart. Men sen kom Isac och blev hängig. Tog tempen på honom och det låg strax över 39 grader, välkommen feber. Efter det följde Lucas, även han med ganska hög feber. Nu ligger alla i sina sängar och jag håller tummarna för att det stannar upp efter den här dagen. Magsjuka och sjukdomar i en flerbarnsfamilj är ett dilemma. Många som blir sjuka samtidigt.


Åkte en sväng med bilen för att slänga ut barrmonstret men vände lika fort vid miljöstationen. Inte bara jag som skulle kasta saker märkte jag. Fel tidpunkt helt enkelt och den får ligga kvar tills i morgon, men jag köar inte med tjugo bilar framför som hade släp och fulla bagage. Dessutom var åldern 65 plus och vi vet hur fort det går. Förmodligen kommer mitt val att vända bilen resultera i att hela bagaget är fullt med barr i morgon, men jag tar den städningen helt klart. Hade andra ärenden ändå och fick lite gjort i alla fall. Huvudet har allt annat än hängt med idag. Känner mig ändå ganska glad i humöret så det spelar ingen roll. Får rensa huvudet med en film, Wordfeud och Quizkampen. Passa på nu om ni vill slå mig, är ett lätt byte idag. Sen är det bara invänta morgondagen. Håll tummarna nu!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Eva N

2 januari 2013 22:01

Nä, men nu har ni då haft mer än nog av sjukdommar!!
Håller tummarna för att de kryar på sig fort och att inga fler blir sjuka!!
Kramen

Trillingmamman

3 januari 2013 09:56

Ja det känns som att det räcker nu, tur att vi inte åkte bort. Julie är bättre idag men Lucas har fortfarande feber. Isac är också lite hängig men utan feber. Så det går åt rätt håll :-).

God fortsättning och ha en underbar dag!


Kramar

 
madelein - sexbarnsmamma

madelein - sexbarnsmamma

2 januari 2013 23:08

Läste lite fel, läste att du skulle till återvinningen och slänga ut barnmonstren :P

http://madelein.se

Trillingmamman

3 januari 2013 09:57

HAHAHAHAHAHA, det funkar det med ;-).

God fortsättning och ha en underbar dag! Massor med kramar från alla oss.

 
Ingen bild

Birgitta

4 januari 2013 17:59

ett elände med alla dessa sjukdomar. Vad var det för bok?

Trillingmamman

4 januari 2013 23:46

Ja men nu verkar det gå åt rätt håll. Läste Doktor Glas av Hjalmar Söderberg som dessutom var på gammal svenska. Men jag fick lön för mödan och ett A på min inlämning så jag är nöjd :-).

Ha en fin kväll!


Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards