Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Boven och botemedel

Av Trillingmamman - 18 maj 2011 08:55

Efter ett par dagars snorande, hög feber och allmänt missnöje på lilla Julie så tror jag att boven i dramat har uppdagats. När hon grinade till med hela ansiktet så såg jag att i överkäken så är det inget mindre än fyra tänder som håller på att tränga sig fram. Inte så konstigt då.


 

Botemedlet på det var att köpa lite youhurt, smaksatt med jorgubb. Hon åt som en häst och fick nya krafter. Vem vill tugga mat med en svullen överkäke? Efter ett par timmar så var hon tillbaka till sitt gamla jag igen. Fortfarande lite missnöjd men inte alls som det har varit.


Och efter ett par dagar med intensiv omvårdnad av mer eller mindre sjuka barn så fick även jag mitt botemedel.


 

Fröpåsar med blommor som jag har satt i krukor och i trädgården. Det är verkligen healing för min själ. Älskar blommor!


 

Fick även en fin bild på min blommande rhododendron med en humla i.


Det blev av att vi gick ut ändå på eftermiddagen. Jag tog trillingarna, Gabriel och Linn med mig ut. Thomas passade på att baka bullar, vila lite och ta hand om Julie så länge.


 

Och det blev en eftermiddagsfika som var efterlängtad. Alla små stod och hoppade och skrek efter bullar till slut.


 

Sen passade jag på att städa av lite. Fick hjälp av grabbarna som älskar att dammsuga. Tills de började bråka om vem som skulle ha den förstås. Då fick jag ta över dammsugningen.


 

Linn var så duktig och hjälpte mig med tvätten.


 

Gabriel han möblerade om tavlorna lite. Här helt oskyldig.


 

Måste också få visa vilken fin present jag fick av Linn när hon kom hem från sin pappa i söndags. Nymalet kaffe som var jättegott och sen ett gäng grodor till min samling. TACK goa Linn! Blev så glad över de fina presenterna.


Idag blir det ett test för pojkarna, de ska få hoppa över middagsvilan. Isac sov inte alls igår och det fungerar hur bra som helst. Alexander och Lucas sov en stund men var alldeles för pigga när de skulle lägga sig och somnade inte förrän efter nio någon gång. Ett tydligt tecken på att middagsvilan inte behövs. Så det blir en testdag idag, ska bli intressant och se.

Solen skiner dessutom så det blir ut i parken om en stund. Kanske innan lunch denna gång. Känns ganska skönt om de inte sover för då är man inte så låst.


För övrigt så känns det som att den här dagen kommer bli en bra dag. Har sovit gott i natt, bara ett par gånger gick jag upp. Fick massage av maken igår och det gjorde susen på min stela kropp. Sen gav han mig fröpåsarna igår också. Och i morse när jag vaknade så var han redan uppe, hade duschat, tvättat och diskat. En ovanligt bra morgon med andra ord. Så jag känner mig glad inombords.


Ja tidigare har det varit ett par intensiva dagar så detta var riktigt lyxigt måste jag säga, att få vakna upp så här. Dessutom så var det fullmåne igår och med tanke på det som varit så blev jag både hårig och ylade ikapp med varulvarna.


Nu väntas morgonkaffe nummer två. Barnen sitter så fint och leker en stund så jag tänkte passa på.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva





 
 
Ingen bild

Sofia

18 maj 2011 09:45

Saknar...

 
Ingen bild

Madde

18 maj 2011 10:01

HÄRLIGA bilder som vanligt....
Vad skönt att du hittade boven hos Julie... En underbar bild på henne.....
Njut av vad denna dag har att erbjuda....
SNÄLLA fika en bulle eller två åt mig oxå =)

Kramar.....



Trillingmamman

18 maj 2011 11:23

Aaaaaaah :-).

Härligt inlägg från dig också som vanligt, blir så glad!

Ja Julie ser allt annat än tam ut. Bullen kommer med posten också....

Ha en superdag!!

Massor med kramar från oss alla

 
Bettan

Bettan

18 maj 2011 10:58

Så himla söt hon är Julie =)

http://www.djurstrom2.blogspot.com

Trillingmamman

18 maj 2011 11:24

Tack Bettan!

Ja hon är så nära trollunge man kan komma ;-). Hårfager liten dam...

 
Ingen bild

Annica

18 maj 2011 17:34

Jag saknar er tur du har din blogg så man hänger med i alla turer. Apropå växter ska jag åka till Estland till en växtmarknad, få se vad man kommer hem med, ngt blir det allt. många kramar från oss. Annica

Trillingmamman

20 maj 2011 07:24

Hej!

Gissa om vi saknar er också

 
karin

karin

20 maj 2011 20:13

Hej!

Vad stor hon blivit. O du har så fina bilder i din blogg.
/// Karin

http://ungmammakarin.blogg.se

Trillingmamman

21 maj 2011 09:00

Hej Karin!

Och tack för dina ord :-). Här växer barnen så det knakar...

Hoppas ni får en fin helg!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards