Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Trillingmamman - 26 september 2011 21:14

Att sitta ner och ta det lugnt en stund är alltid trevligt. Den stunden kom för mig nu. Så idag kan man säga att allt har gått i ett. Inte som jag ville direkt.


Besöket hos läkaren gick ju sådär kan jag säga. Med fem barn med så kan det ibland bli lite kaos. Och idag hade de sitt sämsta humör. Vad sägs om slagsmål, trots och allmänt griniga. Det var som att börja besöket med batteritorsk. Inte direkt något hallelujah moment. Sådär ja.. det var bara att avbryta besöket. Gick knappt att höra vad läkaren sa och proverna gick inte heller och ta. Så svar på mina frågor och status angående graviditeten är lika med noll. Bättre lycka nästa gång (vilket får bli att Thomas tar barnen).


Väl hemma sen så vart det inte bättre. Den ena avlöste den andre och jag vet inte hur många skrik det blev till slut eller vem som gjorde vad. Stängde av öronen ett tag gjorde jag. Det var bara trots och bråk som sagt. Eftersom jag inte är någon direkt curlingmamma så får de gott skrika ibland. Mina barn är envisa men det är jag också, och jag vann till slut ändå. Sista halvtimmen innan Thomas kom hem lekte dom så fint allihopa. Mina öron tjöt dock.


Sen blev det hastigt bestämt att jag skulle iväg och storhandla. Men inget mig emot, för mig är det egentid. Fick med mig Cilla också fast det blev samtal i sista sekund. Hemma igen strax efter åtta, alla barnen sover, och packa in maten. Nu sitter jag ner. Men ska inte sitta länge för jag tänker ta mig en välförtjänt dusch och sen lägga mig på spikmattan. I morgon hoppas vi på en bättre dag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards