Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Trillingmamman - 13 april 2011 09:08

Eftersom eftermiddagen igår bjöd på sol med lite moln så var vi ute större delen av dagen och kom inte in förrän efter fem. På tok för sent för alla förberedelser inför middagen men det gick ändå. Barnen var inte nämnvärt griniga. De hade sovit middag så länge och magarna var väl mätta antar jag. Eller så gjorde den friska luften bara gott.

Fick tokryck och spelade fotboll med grabbarna som fullkomligt älskade det. Grannarna tyckte nog att jag var "galen".


Gabriel ringde in på min telefonsvarare och lämnade ett öronbedövande meddelande igår...


 


.. i form av en trumpet. Ja ni förstår ljudet, en sådan som man har vid fotbollsmatcher. Kan säga att öronen fladdrade duktigt efter att ha lyssnat av telefonen.


 

Isac hittade ett "husdjur". Imse, vimse spindel i plast.


 

Julie som alltid är glad hade roligt...


 


... med Linn som hade en sångstund med henne.


 

Lucas busar i vanlig ordning.


 


Den stora tänkaren, Alexander.


Han var dessutom med och spelade fotboll igår. Vilket var ganska otippat. Han är inte den typen utan sitter hellre och funderar eller tar sönder saker. Allt annat än rör på sig. Och igår så sprang även han som en tok efter bollen. Och var riktigt duktig måste jag säga. Heja Alexander, kanske det blir tre fotbollskillar ändå.


Idag är vädret inte lika fint tyvärr, det regnar. Men det blir att gå ut på eftermiddagen i alla fall när trillingarna har sovit middag. Gabriel och Thomas är ute nu och byter däck på stora bilen. Och lite andra aktiviteter väntar idag med för både oss stora och små. Om inte annat så har jag en stor tvätthög som tittar på mig så helt sysslolös är jag inte.

Hade städnoja igår och gick loss på alla fönster, dörrar och ytor där man kunde se gulliga små handavtryck. Undrar vem och vilka som kan tänkas ha gjort det? Även badrummen fick sig en omgång så det är rent här hemma. Och det känns mer än väl skönt att ha det gjort, även om den renheten är kortvarig med så många barn. Kan njuta en liten stund i alla fall innan trasan åker fram igen.


Nu ska jag ta mig en andra kopp kaffe och njuta en stund. Innan det vankas lunch. Baka en kaka kanske.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards