Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

EEG

Av Trillingmamman - 15 januari 2011 09:45

Igår var jag med Isac för undersökning angående det som hände. Det som skulle göras var EEG-test medan han sov. Och det gick jättebra självaste undersökningen. Svar får vi inom ett par veckor. Kanske visar det ingenting. Det man vet var att söndagen den 9:e att han fick epileptiska anfall och bristfällig andning, det var det som stod i remissen till att just göra detta test. Jag har också funderingar över att ta kontakt med läkaren som behandlade Isac vid det tillfället för att få veta mer, men det får bli en senare uppgift. Han har också nu kramplösande medicin ifall det skulle hända igen. Men vi hoppas innerst inne att det aldrig behövs. För övrigt så verkar han precis som vanligt. Har inte så mycket mer svar att ge. Vi väntar också på vad detta test visar och om det visar något. EEG visar bara just för stunden och kan inte se det som varit. Mycket möjligt att testerna kommer att behövas göras om enligt sköterskan. Ja det är bara att vänta, vad kan man göra? Livet rullar på som vanligt här hemma i alla fall vilket är skönt.


I morgon fyller Gabriel 3 år och då skall vi ha ett litet kalas tänkte vi. Idag får det bli en liten bakdag. Gabriel själv har beställt en blå tårta med godis på. Jag ska bege mig ut sen i shoppingdjungeln och leta reda på ingredienser och tillbehör till hans tårta. Och lite presenter förstås.


Tittar jag ut så ser jag snö, snö och åter snö. Skövde har aldrig varit vitare tror jag. Och nu längtar jag verkligen till våren och värmen. Behöver ny energi, brun kropp och soliga varma dagar. Denna vinter känns otroligt lång.


Ska passa på att njuta extra denna helg då det är den sista lediga tiden innan min make börjar jobba på måndag. Linn har redan gått en vecka i skolan. Och alla måsten är i full gång. Gympa, läxor, skridskor, matsäck, bad kalas m.m

Pojkarna är inte helt friska från magsjukan än även om det är mycket mindre av blöjbytena. Ett ganska behagligt lugn råder i detta hus för tillfället. Väldigt skönt, då kan jag ägna mig åt planeringen för min busiga sons födelsedag i morgon.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Marianne

15 januari 2011 10:45

Hallå Eva!! Hoppas kalaset blir bra för 3åringen i morgon.Här är det inte så kul, har blivit blåst när jag skulle köpa en syskonvagn, hade lagt ut för frakten och säljaren kommer bara med bortförklaringar och ursäkter till att hon inte skickar iväg den. Vi ska polisanmäla damen ifråga, men jag har ju fortfarande ingen syskonvagn :-(
Hälsningar från ett mulet Gotland

Trillingmamman

17 januari 2011 08:31

Hej Marianne!

Usch vad tråkigt att höra att du blivit lurad. Ja det enda räta är att polisanmäla, men som sagt... du har ju ändå ingen vagn. Hoppas verkligen att det löser sig.

Gabriel fick ett fint kalas. Han är så nöjd så...

Skickar massor med kramar från ett förmodligen lika mulet Skövde.

 
Ingen bild

Eva N

15 januari 2011 11:56

Otäckt när någon plötsligt får ett anfall, förstår att ni blev livrädda.... Bra att det kollas EEG snabbt iallafall, så slipper ni gå och vänta på det. Hoppas verkligen att det aldrig händer mer!
Så spännande med en blå tårta till 3-åringen :-)Ha en fin helg!

 
Ingen bild

Maria

15 januari 2011 12:11

Hej!
Hoppas att allt ordnar sig med Isac. Ha en bra dag!
Kram till er alla!

 
Zebbes mamma

Zebbes mamma

15 januari 2011 12:14

Hoppas verkligen att ni får svar inom kort. Det är så jobbigt att vänta... Hoppas verkligen att Gabriel får en härlig födelsedag imorgon :)

Kram Kram från oss alla

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

 
Michaela Lejonberg

Michaela Lejonberg

15 januari 2011 17:52

Läskigt med barn som får kramper! Min son fick en feberkramp vid 1 1/2 års ålder. Sen har han haft frånvaroattacker då och då! Var inne och gjorde EEG på han nu i september efter att läkaren på barnmedicin skickat remiss. kan tillägga att sonen har autism också. Tack o lov så visade det inga "epilepsivågor". Men otäckt är det när han försvinner! Dr sa att han får lite för mycket tankat och då stänger hjärnan av en stund.
Hoppas det bara var en engångsföreteelse för er son och att det inte händer igen.

http://www.familjenlejonberghjorth.se/familjeblogg

Trillingmamman

17 januari 2011 08:10

Hej!

Ja det låter onekligen läskigt. Vi väntar på svar fortfarande. Har din son många "anfall" eller är det vilande?

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

sanna

16 januari 2011 17:19

Det tråket vad det har hänt med lille killen hoppas att det är ej epilepsi jag vet hur det är att ha ett barn med det min dotter har det hon har haft det sen hon var 5 år och hon är nu 17 år hon ätter medicen för det. Men hoppas för er att det ej är så.

Trillingmamman

17 januari 2011 08:15

Hej Sanna!

Ja vi får hoppas att det inte är epilepsi. Kan din dotter leva ett normalt liv ändå trots epilepsi?

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards