Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Ett litet brejk

Av Trillingmamman - 30 januari 2011 21:09

Man skulle ju kunna tro att vi inte gjort annat än att ägna åt oss detta matbord den här helgen men så är inte fallet. När barnen är vakna så är det ingen vits att vare sig slipa eller lacka bordet då de är mer i vägen, det har skett på kvällstid det mesta.

Idag var vi faktiskt iväg en sväng till Skara för att äta lunch, fika, handla och bara komma i väg från huset lite. Och det behövdes.


  


Gabriel i full färd med att klä på sig. Han hade bråttom att komma iväg. Och i och med att han är i åldern "kan själv" så klär han även på sig själv också. Ganska skönt då man har ett par andra som behöver den hjälpen än.


  


Att just komma iväg tar sin lilla tid när man ska klä på alla. Är vi ute inom en halvtimme så är det en bra tid. Här är jag med Julie och ska klä på henne. Först en bild sa pappa Thomas.


  


Isac och Lucas äter korv med bröd. Populärt idag. Och de satt så fint vid bordet så att ett par som satt längre bort blev riktigt imponerade. De kom fram sen och berömde oss för att barnen var så lugna och fina när de åt. Det var kul att höra.


  


Gabriel fick lite spring i benen efter ett tag eller så var det maten som fick honom på bra humör. Men i det stora hela så skötte han sig faktiskt. Han visste att han skulle få köra bilkundvagnen sen när vi skulle storhandla.


  


Väl hemma igen så väntade de vanliga sysslorna. Julie och Thomas dansar lite innan middagen.


  


Tummen upp tyckte Julie. Dansa var kul idag med pappa.


  


Ja när de små och stora hade somnat så var det dags igen, att lacka bordet. Och här jobbar jag på. Blev dock klar tidigare än igår men vet att jag kommer att få lacka och slipa i morgon igen innan det blir klart. Alltid bra att lägga två lager så det blir en yta att kunna torka och inte något som trasan fastnar i.


  


Ja men nästan klart....


Nu ska jag bara njuta av söndagen och ta det lugnt. En riktig oxvecka väntas. Krafterna behövs. För trots allt så är vi inte helt friska än, men på god väg i alla fall.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Sofia

31 januari 2011 12:01

Älskade fina Julie..

Trillingmamman

31 januari 2011 16:26

En riktigt litet troll :-).

Goa Sofia!!

Kram kram

 
Ingen bild

Marianne

31 januari 2011 13:24

Hej Eva! Har du nåt förslag på bra matställen i Skara, har inte riktigt kommit underfund med den stan, hittar inget riktigt centrum, där är Skövde bättre.. Hälsningar från ett mulet Gotland

Trillingmamman

31 januari 2011 16:29

Hej Marianne!

Egentligen så har jag inte något bra förslag på matställen i Skara. Vi äter inne på fiket precis vid City Gross. Självaste centrumet i Skara är jättelitet tyvärr...

Skövde har desto mer matställen. Det finns en hel del restauranger på stan och många av dom är bra :-).

Ha en underbar måndag!

Varma kramar och hälsningar från oss i Skövde

 
Mary

Mary

31 januari 2011 16:38

Vilket fantastiskt här Julie har, hon kommer bli en riktig Rapunzel om det fortsätter växa så:)

http://justinlife.bloggplatsen.se

Trillingmamman

31 januari 2011 18:09

Hej Mary!

Ja Julie är riktigt hårfager och kan se ut som ett riktigt troll mellan varven. Håret är också tjockt och lite lockigt mellan varven.

Ska nog toppa håret lite snart... men väntar in i det sista.

Ha en underbar måndag!


Kramar Eva

 
Michaela

Michaela

1 februari 2011 07:51

Fina bilder på sötnosarna:)

Bordet blir nog snyggt när det blir klart;)

Skönt med ett sånt där brejk ibland och bara åka iväg sådär en sväng!

http://familjenlejonberghjorth.se/familjeblogg

Trillingmamman

1 februari 2011 21:26

Hej!

Och tack :-).

Kramar Eva

 
Ingen bild

Nathalie

1 februari 2011 13:59

Oj vilket underbart hår eran lilla docka har! Önskar hon kunde dela med sig lite till min höna, hon klassas nästan som skalleper ;)

Men vilka elaka eksem lillstumpan har på sina kinder =( Är hon allergisk mot något ?

Trillingmamman

1 februari 2011 21:28

Hej!

Ja hon har eksem den lilla damen. Även Lucas hade samma problem men växte ifrån det. Har salvor som jag behandlar henne med. Vissa dagar är bättre och vissa sämre. Även jag har problem med huden så jag antar att de har ärft det. Inga allergier än så länge.


Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards