Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Tänk vad tiden går

Av Trillingmamman - 21 september 2011 19:07

Eftersom det har regnat idag så har jag ägnat mig åt saker inomhus mest. Hittade gamla kort på Linn när hon var liten. Kan inte låta bli och lägga upp på den hårfagra lilla damen.


Här är hon inte gammal, ca två månader bara. 


Och här ca fyra månader.


Jisses vad tiden går fort säger jag bara. Men otroligt kul och se gamla kort. Har alltid fått barn med mycket hår och det ska bli kul och se hur hårfager nästa blir.


Har lite planer på att göra ett varsitt album till dem. Helst med riktiga kort och text till. Känns som om fotoalbum håller på att dö ut och det vore kul om de fick något i handen och inte på cd-skiva. Än så länge är det på planeringsstadiet bara. Men kommer att ta tag i det senare. Har gott om tid att fundera lite till över hur det ska se ut.


Nu ska jag bara vila....




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


 

 
 
Ingen bild

farmor

21 september 2011 21:33

Lilla trollungen!

Trillingmamman

22 september 2011 19:35

Japp :-).

 
Ingen bild

Eva N

21 september 2011 23:09

Så söt! Att dina barn har haft mycket hår från de var små är kanske inte så konstigt eftersom du har en rejäl hårman :-) Liiite avis är jag då :-)
Album är mycket roligare att titta i än att se på bilder på datorn, så jag tycker absolut att du ska göra egna album till barnen sen! :-)
Ha en strålande fin torsdag! :-)

Trillingmamman

22 september 2011 19:38

Ja gud ja, både jag och Thomas har mycket hår (även om han inte har så mycket nu mera). Har känt mig välsignad med det faktiskt.

Jag tycker också album är bra mycket roligare :-).

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

 
Mia

Mia

21 september 2011 23:21

Ååå så söt hon var och är fortfarande... :)

Och du har helt rätt angående cd-skivor och usb-minnen.. Album / albumsböcker är det roligaste.. :) Sitter också och pysslar med det lite då och då.. Det lär väl vara klart till deras student.. hahahahha

Kram och nu är det mindre än 2 veckor tills vi ses.. :)

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Trillingmamman

22 september 2011 19:39

HAHAHA.. bättre sent än aldrig. Heter det inte så? Måste hinna få ihop dem också och jag tror inte att de uppskattar dem förrän studenten heller ;-).

Ja tiden går fort och snart är ni här för alltid, tjohooooo!!!

Kramar i massor

 
Barnens Hjältar

Barnens Hjältar

22 september 2011 09:36

Mina tre yngsta har också varit ruskigt hårfagra men inte de tre äldsta (olika pappor på trissarna). Ha en fin dag!

http://barnenshjaltar.blogg.se

Trillingmamman

22 september 2011 19:40

Ah, så det kan bli :-). Nu har jag samma pappa till även detta barn så risken finns ju att det blir en massa hår igen och ett stycke barn ;-).

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

 
Ingen bild

kerra

22 september 2011 13:51

Hej hopp, köpte varsitt album till barnen, alla likadana , har börjat på dem och skrivit en rad till dem ibörjan av albummet, att man älskar dem osv. Sen klistrat in kort och dekorerat lite med märken man kan sätta in typ scrapbooking. Skulle ge min dotter de i 20 årspresent, men har ju fasen städat bort albumen. hmmm så de får bli en julklapp iställe kanske måste ju hitta dem igen och klar är jag inte heller, städar ju undan allt alltid och har mins små vindar där jag ställer massa skit man inte vill ha framme, tyvärr så städade jag ju bort sakerna när jag behövde dem som mest hehe. Ha en trevlig dag.

Trillingmamman

22 september 2011 19:42

Ah... hoppas du hittar albumen :-). Jag kommer inte att bli klar med alla på direkten. Tänkte dock ordna alla albumen först så att åtminstone de blir lika. Sen kan man smycka dem olika efter deras personlighet :-).

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

 
Ingen bild

kerra

23 september 2011 16:51

Hallo,hade tänkt att ge albumen runt 18 års dagen på de andra,eller kanske studenten eller 20 årsdagen, de är bara den äldsta som jag som sagt ej hunnit med, tänkte försöka leta reda på kort från de hon är nyfödd till den dagen hon får det, samt julaftnar och andra roliga händelser som varit genom livet för dem. Nu är det fredag kväll, jobbat klart och ska nu bara softa, Filippa äter fredags godis och kolla film. Jag ska bara vara...hehe. Trevlig helg, en annan jobbar hela helgen :/ kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards