Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Vardagen kryper på sakta men säkert

Av Trillingmamman - 29 januari 2012 20:13

Först och främst så vill jag säga TACK alla för fina kommentarer och era inlägg. Hinner inte med att svara så jag samlar ihop allt här och nu. Stort TACK!


   


Det blev en bökig natt den första hemma. Men allt är nytt och man ska komma in i rutiner vilket kan ta ett tag. Mjölken har inte kommit igång riktigt förrän i eftermiddag så det är först nu han mumsar riktigt ordentligt och blir nöjd. Innan det var det ett evigt snuttande.

Så idag har jag mer eller mindre tagit det ganska så lugnt. För det har behövts. Sovit i omgångar två gånger har jag gjort. Och det kommer innebära att jag är vaken ett par timmar nu på kvällen i stället. Men det gör inget för jag tänkte fortsätta min vardag med att plugga mellan matningarna och när alla andra sover. Tidigare så har det inte gått att sitta i lugn och ro. Så jag får hitta min tid när alla sover helt enkelt, och det går det med. Men först tänker jag kolla på film.


Vi har fortfarande besök av Kjell-Ove och Annica. Thomas tog med killarna och Kjell-Ove till badhuset och de var borta i stort sett hela dagen. Och hade det skoj givetvis vilket märktes på pojkarna när de kom hem. Munnen gick i ett på dom över det dom hade gjort där på badhuset. För att inte tala om aptiten på grabbarna som ökar betydligt efter såna besök. Trots frukost och lunch så gick det även i dem ett stadigt mellanmål, brakmiddag och kvällsfika. Bottenlösa!


Det har trots allt varit en ganska lugn och härlig dag. Och den mesta delen av tiden så har jag njutit. Riktigt skönt faktiskt! I morgon så är det slut med det...



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 

 
 
Åsa

Åsa

29 januari 2012 22:18

Stort grattis till hela familjen!!!!

http://trepojkarochentjej.blogg.se

 
Ingen bild

helena

30 januari 2012 03:34

nu när du pluggar, ska du har dina barn på förskola eller? hade tidigare en fråga: är två av dina trillingar enäggs eller? i så fall vilka? kämpa på nu med både barn och studier, du är bara sååååååå duktig!

Trillingmamman

31 januari 2012 00:16

Hej Helena!

Och tack :-).

Trillingarna är treäggs, det vill säga syskon enbart. De är så olika till utseendet och sättet som de kan bli. Även om man kan se likheten mellan dem så är det inget annat än utseendet för att pappan har starka gener.

Har barnen hemma just nu och studerar på kvällstid och på distans. Än så länge fungerar det bra.

Kramar Eva

 
Ingen bild

Veronica

30 januari 2012 10:10

Stort grattis till sonen! O va duktig du är som pluggar o är nyförlöst!
Själv ska jag försöka börja plugga i höst med en då ca 4 mån bebis hemma...om jag kommer in på min distansutb vill säga o får se hur snäll bebisen blir sen oxå, men hoppet finns iaf! Svårt att veta innan om man kommer orka el ej.
Lycka till med dina studier o njut av eran nya familjemedlem!

Trillingmamman

31 januari 2012 13:00

Hej Veronica!!

Tack för dina fina ord och vi önskar varmt lycka till med studierna själv!! Hoppas att du kommer in.

Massor med kramar från oss

 
Ingen bild

Frida

30 januari 2012 11:46

Vilken fin blogg och söta barn!

Trillingmamman

31 januari 2012 13:01

Hej Frida!!

Och tack :-).

Önskar en fin dag till er. Massor med kramar

 
Ingen bild

Emma

30 januari 2012 13:47

Stort grattis till er fina Leon! Kram

Trillingmamman

31 januari 2012 13:06

Hej Emma!!

Och tack

 
Ingen bild

Birgitta

30 januari 2012 16:48

Jättestort grattis till hela familjen!

Birgitta

Trillingmamman

31 januari 2012 13:06

Hej Birgitta!!

Och tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards