Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Trillingmamman - 10 februari 2014 20:29

Tror jag har tagit hem första pris i att gå till olika ställen idag. Känns i benen och i huvudet om inte annat. Först ut var att vakna innan tuppen, vilket gick smidigt. Lite kaffe och sen var man i full fart. Barnen lämnades på dagis förutom en som hade läkarbesök idag. Vi gick dit och han fick konstaterat det jag misstänkt, svinkoppor eller impetigo som det heter så fint. En penicillinkur på det tre gånger om dagen, stackarn. Inget som smakar godis direkt men han tar det fast ansiktet vrider sig som en våt disktrasa efteråt. Heracillin blev det.

Sen var det bara att masa sig till skolan och föreläsning i immunologi. Min hjärna krullade sig efter den sista föreläsningen. Trött men glad sprang jag förbi skolan på vägen hem för ett ärende. Drog sen vidare till dagis för att hämta ett gäng mindre glada barn. Idag gick det långsamt med hämtningen. De 500 metrarna hem från dagis tog nästan en timme, hualigen. Och de körade i gråt, gnäll och trots. Tålamodsprövande kan jag tillägga. Men det gick. Lite mat i deras magar gjorde susen. En efter en somnade och innan åtta sov alla förutom Gabriel. Snart dags att natta honom med innan jag lägger mig. Det blir inte lika tidigt i morgon och gå upp men har föreläsningar hela dagen. Ska nog gå bra med tanke på att jag fixade allt idag. Har gått hur mycket som helst och ångrade att jag inte startade Runkeeper. Hade varit roligt och se vad den hade för sträcka att visa. Vet att det är 3,5 km till skolan enkel väg så upp mot en mil och lite till har jag gått alla gånger. Gratis motion och ärenden uträttade samtidigt.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards