Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Trillingmamman - 22 februari 2014 10:17

Just nu sitter jag ner och andas ut. Veckan har varit grymt givande och rolig på praktiken. Nu är det helg och för den sakens skull inte lugnt. Fyra av barnen är bjudna på kalas. Morgonen började tidigt med frukost, handling, paketinslagning, dusch, göra sig i ordning och sen lämna tre av dom. Nu får jag hjälp med att lämna den fjärde på kalaset eftersom det är precis när jag ska hämta de andra. Tack goa Åsa för hjälpen! När jag kan sitta så tänker jag göra det för det lär rulla på under dagen.

Fredagen blev inte så sen för mig så jag passade på att ha lite mys med barnen. Gjorde lite popcorn som de fick äta på kvällen. Trötta var dom och innan åtta sov i stort sett alla små, bara Gabriel och Linn var vakna. När jag väl lade mig så tog det inte många hundradelar innan jag somnade heller. Känner mig skapligt utvilad för det var trots allt ingen klocka som ringde fyra. Så tjugo i sju räknar jag som sovmorgon.

Trots kalas för många så blir det lördagsdisco ikväll. De tjatar om det då det är en upplevelse de är vana med. Först lite hämtning av barn och alla andra sysslor som skall göras. Nu ska jag passa på och vila lite.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards