Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Vi röjer vidare

Av Trillingmamman - 5 januari 2011 11:01

Igår var en sån där dag som man riktigt njuter av. Barnen var snälla, alla var glada och gäster väntades till kvällen. Ja det finns såna dagar med där allt klaffar. Riktigt kanon faktiskt!


Vi var ute en sväng efter lunchen för att röja och skotta lite snö. Man kan nästan tro att vi aldrig gör annat och att det alltid snöar i Skövde. Barnen älskade det, att röja alltså. Skotta är väl inte riktigt deras grej. Sen kom traktorn och plogade vägarna hos oss och våran snälla vaktmästare tog våran uppfart också. Barnen fick se traktorn i närbild, riktigt nära. Så ni kan tänka er minen när den kom upp på uppfarten. Fem fågelholkar och WOW i kör stod och gapade.


  


Alexander framför bilen innan traktorn kom.


  


Och resten av barnen. Gabriel skulle bara trotsa vädret och cykla. Vilket inte gick så strålande. Men envis som han är så gav han sig inte i första taget. "Kan inte" finns inte i hans ordförråd.


Sen bar det in för att fika och Thomas dukade fram det kladdigaste han kunde hitta.


  


Lucas njuter av det goda.


  


Isac är inte sämre han.


  


Som ni vet så har jag en gourmetkille, Alexander. Det tog inte många sekunder innan den första "bomben" var uppäten. Som vi kallar dessa Mums Mums.


Ja och alla vet vad äggvita och socker blir på små barn... jo klister. Thomas dukade fram och Thomas fick bada dem. Och rena blev de alla till slut med lite Svinto.


Gäster fick vi också igår kväll. Min syster Anna och hennes man Robert är på visit till torsdag. Och det är ett efterlängtad besök. Vi ska ner på stan idag och garanterat så kommer fler foton och lite bloggande. Nu ska jag packa ihop allt, vilket tar en liten stund innan man kommer iväg.



Tack för at ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Eva N

5 januari 2011 11:39

Vilka härliga bilder på glada kladdiga barn :-) Ha så mysigt med din syster nu :-)

Trillingmamman

7 januari 2011 13:53

Tack så hjärtligt!

Kramar Eva

 
Millah

Millah

6 januari 2011 01:45

Hej... Allt bra?
Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!

Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

http://millahoman.blogg.se

Trillingmamman

7 januari 2011 13:54

Hej Millah!

Tack, allt bara bra här. Hur är det själv? Ska in och kika på din sida då jag blev lite nyfiken.

Sköt om!


Kramar Eva

 
Ingegerd

Ingegerd

6 januari 2011 21:58

Härliga bilder från en härlig familj!

http://hovdamen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

7 januari 2011 13:55

Hej och tack så hjärtligt! Kikade lite på din blogg... mysig.

Ha en underbar dag!


Kramar Eva

 
pillris

pillris

11 januari 2011 12:21

Hittade till din sida via Mirka.
Det är jag glad för.
Vilken hälig blogg!

http://pillris.blogg.se

Trillingmamman

12 januari 2011 08:42

Hej Pillris..

... och tack! Välkommen hit också :-).

Skickar en varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards