Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Julen i bilder

Av Trillingmamman - 26 december 2010 20:00

Tänk vad fort tiden går. Nu sitter man hemma i Skövde igen och dessa fyra dagar fullkomligt flög förbi. I år hade vi Kjell-Ove och Annika samt deras två söner hos oss och firade julen. Som för övrigt firades i Småland. Måste säga att det var faktiskt riktigt trevligt. Tyckte barnen skötte sig fint även om det ibland blir intensivt.


Lyckades fota lite men det var mest Thomas som höll i kameran. Så många av bilderna står han för. Så här kommer vår jul i bilder...


  


Tomten, dvs Thomas, tyckte att jag var förtjänt av en ny telefon. Gissa om jag blev glad. Fick även en kakbok, datorväska och en mus av honom. Av Kjell-Ove och Annika med familj fick jag/vi kaffe, honung, mjöl, choklad m.m Vilket kommer att komma till användning av bakmaskinen och oss. TACK ännu en gång!


  


Jag och Annika håller på att förlös.. förbereda skinkan. In i den vedeldade ugnen för griljering. De andra fick passa barnen och serva oss medan vi höll på i köket.


  


Niclas och Ronnie fick den stora äran att klä granen. Gabriel var inte så pigg på att hjälpa till förstås.


  


Annika dukar fram. Och mat blev det så det räckte och blev över. Sen gick vi loss på julklappsöppning för barnen. Och det blev intensivt, snabbt och omtumlande. Som tur var så hade vi inte så överväldigande många saker i år. Det räckte gott och väl med det de fick. Och barnen verkade nöjda ändå.


  


Gabriel övervann rädslan för denna bollskjutarmaskin, eller vad man nu skall kalla den. Först tyckte han att den var läskig men sen gick det bra att gå lös med den på allt och alla...


  


.. Även Kjell-Ove roade sig lite med att skjuta skarpt.


  


Alla saker ska ju hårdtestas. Här är Kjell-Ove igen och testar elgitarren. Är du säker på att du inte har jobbat som kontrollant hos BR eller Toys ´r us tidigare Kjell-Ove?!


  


Meningen var att vi skulle ha ett race med Snowracer för att se vem som hade det snyggaste åket. Men varken barnen eller vädret var med oss. Men vissa hann åka. Här är Thomas och Alexander på väg nerför...


  


... ja även Kjell-Ove också. En fartfylld och kylig liten stund ute. Första pris gick till Ronnie och Niclas som åkte med varsitt barn nerför och även släpade upp både barn och snowracer för den långa backen. Helt klart värda priset. Tack för lånet av era armar hela julhelgen förresten!


  


Här är Ronnie med Lucas.


  


Och här är Niclas. Båda bröderna fick nog uppleva dagar som de med all säkerhet inte var van vid. Men de tacklade situationen bra tycker jag.


  


Skitiga och glada var dom alla. Även Julie. Så det blev bad för allihopa.


  


Ett härligt kort på Gabriel i badet.


  


Alexander poserar vant framför kameran.


  


Även Lucas bjöd på ett leende.


  


Här är Isac med sina miner.


  


Ja julen gick fort. Som alltid när man har trevligt. Och det hade vi verkligen. Men allt har ett slut. Dags att bege sig hem igen med barnen, klapparna och packning. I morgon är en ny dag. En dag närmare 2011. Detta blir ett år att minnas och se tillbaka på länge då det verkligen har hänt så mycket runt oss. Fantastiskt har det varit, på alla sätt och vis.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Ingen bild

Eva N

26 december 2010 21:22

Vilken härlig jul ni ser ut att ha haft!
God fortsättning :-)

Trillingmamman

27 december 2010 09:20

Tack detsamma :-). Julen var riktigt mysig för vår del. Hoppas ni också hade det fint.

Kramar Eva

 
Ingen bild

Sofia

27 december 2010 08:57

Hahaa.. vilka härliga bilder! Jag hade ingen aning om att K-O var så grym på elgitarr. ;)KRAM!

Trillingmamman

27 december 2010 09:22

HA A HA! När jag ser tillbaka på det så tänker jag på den här frukostreklamen med flingorna.... RRrrrrrrrrrrr... väcker Tigern i dig!
Kjell-Ove var i högform ;-). Även de andra givetvis! Men jag fick ganska bra bilder på the man in action.

Hoppas ni hade det mysigt vännen. God fortsättning! Saknar er massor!!!


Kramar

 
Ingen bild

annica

27 december 2010 10:55

Härliga bilder. Tack för en härlig jul.;-) många kramar till er alla

Trillingmamman

27 december 2010 11:38

Tack själva!!!

Det blev så många fina bilder men kunde inte lägga upp alla dp inlägget skulle bli så långt :-))).

Ha det så mysigt nu och hälsa alla. Kramar från oss!!

 
Ingen bild

Kjell Ove

27 december 2010 19:49

Kan inte se mej mätt på alla läckra bilder!

Trillingmamman

28 december 2010 11:55

Det var så mysigt Kjell-Ove.. tycker bilderna på dig var riktigt härliga och se ;-). Tack för en fin jul!

Kram Eva

 
Ingen bild

A-L

27 december 2010 20:11

Vilken mysig jul ni verkar haft. Är det eran stuga? Tänker på Emil i Lönneberga när jag ser huset och när han ordnade julfest åt fattighjonen. Ha ett riktigt gott nytt år!!!

Trillingmamman

28 december 2010 11:57

Hej A-L!

Huset är min makes. Och visst påminner det om det riktigt gamla husen i Emil. Och den är gammal också, huset. Även Emils stugor ligger inte så långt därifrån. Ett stenkast till Mariannelund.

Och julen var riktigt mysig i år. Hoppas ni också haft det skönt.

Önskar ett riktigt gott nytt år!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards