Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 21 april 2012

Av Trillingmamman - 21 april 2012 19:56

Oh what a day, började inte bra direkt. Cirkusbesöket blev inställt också men där gick det att förhandla med Gabriel att vi skulle köpa massvis med lördagsgodis samt att han fick en legobil, Blixten McQueen. Sen var han nöjd, även om det skar i hjärtat då jag lovat honom. Satan i gatan vad jag var arg med över det även om det mesta har runnit av mig.


En promenad med Linn och Gabriel blev det mitt på dagen. Inte bara för godisets skull utan även Linn behövde köpa present till tjejen som hade kalas. Och mysigt var det att få gå med dom två.


Sen blev det att fixa i ordning Linn vilket tog sin lilla tid, men fin blev hon. Och hon var nöjd med.




Man kan snart fråga sig vad som hände med den lilla tjejen. Stor har hon blivit. Tog kortet när vi var på väg dit.


Ja inte bara Linn växer utan det knakar lite hos allihopa skulle jag tro. Framför allt lille Leon, som redan är tre månader snart.




En mycket lugn kille. Skrattar mycket och jollrar en del. Sover hela nätter och äter som en häst. Inte mycket klagan från den lilla.


I ett inlägg frågades det efter kvitton från storhandling som vi gjorde, här kommer dom. 




Ica Maxi-handlingen.




City Gross-handlingen där summan slutade på 2355 kr, man ser inte så bra tyvärr. Det mesta är basvaror och en del mat. Men detta brukar behövas fylla på en gång till, dock inte på samma summa. Sen ska vi inte tala om all mjölk, bröd och smör som man handlar till som tätt. En ko, tio höns och ett eget bageri behövs. Slutsumman brukar i alla fall hamna på 6000 kr per månad ungefär, ibland mer. 


Massvis med turer har det blivit idag och mina ben är trötta. Kommer dock inte att slänga mig på soffan utan det vankas plugg för min del. Har lite jobb och göra som skall vara klart till fredag, för då blir det Bloggminglet 2012. Veckan som kommer blir hektiskt med en massa möten där man ska bli synad från topp till tå, som om man inte hade tillräckligt. Därför är det lika bra att börja nu. Kvällen är räddad eller vad säger man?



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards