Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Vilken natt

Av Trillingmamman - 25 oktober 2010 09:11

Natten var allt annat än rolig. Trillingarna skrek i kör och i omgångar. Vet inte riktigt vad det var och det fanns inte så mycket mer jag kunde göra än att trösta. Och alla tre på samma natt också, det brukar aldrig hända.Men i natt hände det.

Igår så latade jag mig framför tv:n och jag tackar mig själv för det även om jag inte somnade direkt. Det var ju ändå någon form av vila. Natten med skrik började redan vid 23.00 och höll på till 05.00, så min sömn blev lika med noll. Kommer dock att fixa det bara jag tar det lugnt. Var jag inte trött igår så är jag om än ännu tröttare idag.


På morgonen var det som sagt ganska mycket gnäll från barnen vilket inte är konstigt med tanke på bristande sömn. För alla, de som inte skrek kunde omöjligt sova i det oljudet. Skoldag som det är för Linn så var det ändå bara att packa ihop barnen och in i bilen och gilla läget.


Det började bra, kom inte ens in i bilen. Dörrarna hade frusit fast duktigt. Men jag har mina små knep. Sprang upp och hämtade en flaska med varmt vatten och hällde över dörren samt fönstren. Så slapp jag skrapa rutan och dörrarna for upp utan problem. Fanns inte tid för det riktigt, eller ork, eller lust. Inte idag. Och om man ska göra så.. tja det skiter jag i just nu.

Behöver jag nämna att det var snorhalt ute!? Tänk på det alla och kör försiktigt!


Nu ska jag ta en extra kopp starkt kaffe och överleva dagen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
mångmamma

mångmamma

25 oktober 2010 10:37

Uj, uj. Låter som om du har en tuff dag framför dig!
Bara att ligga lågt och överleva, kram!

http://hemsktmycketbarn.blogspot.com

Trillingmamman

26 oktober 2010 06:48

Jag överlevde trots allt och somnade gott tidigt :-). Ligger man lågt så går det. Och det var inte så farligt mer än att jag var så trött, barnen också. Men det gick som sagt ändå.

Ingen vaknade på natten så jag fick sova :-).

Ha en underbar dag!


Kram Eva

 
Ingen bild

Sofia

25 oktober 2010 11:21

KRAM!!

Trillingmamman

26 oktober 2010 07:06

Bästa Sofia.... TACK!

Överlevde med ögon blodsprängda som bara den. Somnade gott innan åtta :-).

Hälsa alla där hemma och sköt om så gott!!


Kramar från alla gurkor

 
Lisa (sjubarnsmamma)

Lisa (sjubarnsmamma)

25 oktober 2010 20:05

Vilken dag du haft! Det är inte lätt med ett skrikande barn. Kan bara tänka mig hur det är med två. Hoppas dagen varit bra trots allt.

http://www.sjubarnsmamma.com

 
Ingen bild

Hellepelle

25 oktober 2010 21:48

Sänder en stor kram med lite ny energi,hoppas du/ni får en sova gott inatt/Helen

Trillingmamman

26 oktober 2010 08:44

Tack Helen!

Fick sova denna natt förutom vid amning, men jämfört med igår så är det småpotatis ;-). Känner mig som en ny människa igen.

Ha en underbar dag!

Kram Eva

 
Milla

Milla

26 oktober 2010 13:14

Det är såå jobbigt när man inte får sova, lider med dig. Så länge man får sin nattsömn i alla fall något så när i runda slängar så orkar man ju, men utan sömn blir det lätt en mardröm. Hoppas det var en "en-gångs" företeelse.
stor kram
Milla

http://www.familjenellison.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

26 oktober 2010 15:01

Hej! Ingen rolig natt du har haft. Hoppas nätterna nu blir bättre.
Bra tips jag fick av dig...varmt vatten på dörren, kanske ska prova det när man behöver!
Sen förra bloggkommentaren; precis barn e olika..mina e som natt o dag med o röra o hitta på saker. Tösen var lugn o lyssnade medan lillen oftast inte lyssnar o ska hitta på ngt nytt hela tiden.

Ha en bra dag o hoppas du får sova gott inatt. Kram

 
Jela - Mamma till en prins

Jela - Mamma till en prins

27 oktober 2010 00:49

Kikar in :) Måste ge dig massor av beröm som grejjar att ha alla barn så tätt, häftigt med trillingar och vad fina dom är allihopa!

Massor av kramar

http://www.jeliz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards