Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Trillingmamman - 9 oktober 2010 13:09

I flera dagar här så har jag försökt och packa upp lite. Men det går väldigt sakta framåt av olika anledningar. Linn ska till skolan, trillingarna ska sova middag, ett antal blöjbyten, någon är ledsen och har gjort illa sig, det skall göras mat tre gånger om dagen... ja ni förstår säkert att jag blir avbruten stup i kvarten. Inget ont om det, jag älskar mina barn. Thomas är inte hemma så han kan inte heller hjälpa till, åter på tisdag. Möblerna står där dom står för ensam och lyfta kan jag inte. Har tagit så många kartonger jag kan och packat up eller packat om, även om det är långt ifrån allt. Mycket har hamnat i förrådet som man annars inte använder.Så det är inte så att jag inte gjort någonting.


Det enda stället där man har kunnat fylla på med allt är köket vilket jag också har gjort. Skulle dock behöva fler gardinstänger, fästen, lampor och ett antal nya stickproppar som passar i de nya lamputtagen. Kanske blir dagens utflykt. Men det är svårt när man har barnen med sig, de är inte så roade av att gå och handla. Och jag vet inte om vagnen kommer fram ens i deras trånga gångar på Biltema. Nog för att jag har en smalare vagn men dessa affärer är inte "barnvänliga". Och barnen sticker ut armarna och tar tag i saker hela tiden. Kanske ingen bra idé. Thomas kommer på tisdag så det är inte hela världen om jag får vänta i ett par dagar till.


Känner mig lite sänkt i humöret också just nu. Man vill få ordning på allt så barnen kan springa omkring mer. Nu är det ett evigt passande så att de inte gör sig illa. Fick inte upp sängarna heller och vi sover inte där vi ska. Visserligen så fungerar det men det är jobbigt att inte få det snabbare undan. Åtminstone så man kan röra sig på ett plan. Man ser på barnen att de inte gillar det heller. TV:n är inte heller monterad så jag kan inte sätta dem framför den en stund medan jag håller på. Men det kommer att ordna sig, det vet jag. Håller ut ett tag till.


Vet dock att humöret grundar sig på andra orsaker. Men jag tänker inte skriva om de här.


Nu skriker alla i kör. Bäst att ta det innan kaoset bryter ut, eller rättare sagt att kaoset blir värre.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards