Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Trillingmamman - 24 oktober 2010 19:10

En ganska skön och lugn söndag har det varit. Ägnade mer tid åt barnen idag i stället för att göra nytta. Är sjukligt trött idag också av någon konstig anledning. Fick sovmorgon i morse då barnen vaknade strax innan sju så jag borde egentligen vara mycket piggare än vad jag är. Kanske vädret eller annat....


Lite bilder hann jag med att ta under dagens gång.


  


En lugn och stilla barnaskara som tittar på barnprogram på morgonen innan tuppen hunnit vakna.


  


Isac kör sin egen ställning som han fann "bekväm", ifall någon ville klättra över från den ena delen av soffan till den andra.


  


När Lucas hade vaknat till liv så busade han på som vanligt med allt och alla. Hans favoritsysselsättning idag var att slå brorsorna med den gröna krattan.


  


Alexander föredrog att läsa en stund medan bröderna sprang runt.


  


Gabriel hittade leksakskorgen och vad den kunde användas till i stället för leksaker. Ut med alla leksaker på golvet och i med Gabriel.


  


Julie undrade vad brorsorna höll på med egentligen.


  


Efter en stund så orkade inte grabbarna springa runt mer så de satte sig ner för att bygga med lite lego tills det var dags att bege sig ner på stan för att hämta Linn vid tåget.


  


Efter en lätt middag så sitter Linn och Gabriel i soffan och tittar på film och äter ännu mer gott.


  


Linn visar stolt upp sitt Nintendo DS. Faktum är att hon själv har sparat ihop två tredjedelar av pengarna till det. Och i helgen så fick hon sitt efterlängtade spel.


  


Och inte nog med det, min älskade lilla tjej hade också en present med sig till mig när hon kom från pappa. Nu kan jag göra grod-isbitar eller grod-choklad. Blev så glad för den fina presenten!! TACK min lilla ängel!


Dags att ta itu med lite sysslor. Lucas, Isac och Alexander sover. Ska natta Gabriel och sen Linn. Julie och jag ska sätta oss framför tv:n en stund.

Det man blundar för finns kvar i morgon när man vaknar... så städningen får vänta då det inte är akut. Ny vecka, nya tag. Nu bara vila för jag behöver det.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards