Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Trillingmamman - 14 oktober 2010 20:56

Tror jag har varit land och rike runt idag. Inte förrän nu har vi hunnat landa hemma ordentligt. Först så åkte vi och lämnade Linn till skolan för att sedan fortsätta till IKEA. Och där var vi ett antal timmar, handlade och åt lunch, för att sedan hämta Linn igen från skolan.

IKEA för oss ligger inte så nära, ca 15 mil till Jönköping. Så det är ju en bit att åka fram och tillbaka. Men vi fick mycket handlat till hemmet och jag är nöjd. Detta är ju tack vare de fina gåvorna vi fick när vi gifte oss. Det kom verkligen väl till hands nu. Tack så hjärtligt alla!


Tänk vad mycket man fick för pengarna dessutom:


6 stycken backsystem som man har i garderoberna och 24 korgar till det

7 kompletta gardinstänger

2 badrumsmattor

2 pallar till barnen

2 taklampor

2 väggspotlights

2 underskåp till badrummen

1 matbord

1 skrivbordslampa

2 förvaringskorgar till barnen

3 kryddhyllsplan


Tyckte det var mycket för att ändå sen ha kvar på presentkortet att handla för. Och överst på min "önskelista" ligger att byta ut matservicen. men jag tror vi får vänta tills krasch-perioden är slut. Alexander skickade en tallrik i golvet idag. Eller så får vi börja använda plasttallrikar till dom helt enkelt för att slippa det problemet.


Sen har vi hållt utkik länge på en bil som vi kan ha till att pendla med barnen i till och från Stockholm och göra mindre ärenden med här hemma. Thomas hittade en annons, så det blev en tur till för att titta på bilen som låg ett par mil ifrån Skövde.

In med barnen i bilen igen och iväg. Vi som precis hade kommit hem från IKEA och bara hunnit hem och börjat med maten och ätit den. Men visst, vi behöver en bil till så det var bara att gilla läget. Iväg for vi alla fall för att titta vad det var för något och kom hem duktigt sent.....


.. men med en bil till. Så nu är jag också bilägare till en Volvo 850 i mycket fint skick. Jag är tredje ägaren. Bilder kommer på bilen med.


Eftersom vi lämnade allt som vi inhandlat i all hast så ligger det kartonger och skriker på mig som vill bli monterade. Jag vet vad jag har och göra ikväll eller i morgon med andra ord.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards