Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Trillingmamman - 19 november 2010 20:56

Ja nu är min käre make hemma igen efter operationen. Armen är gipsad från handled till strax under axeln. Och jag kan inte släppa tanken på en sak. Läkaren erbjöd eller hur man nu ska säga det ordinerade honom tre månaders sjukskrivning. TRE MÅNADER!!! Nu pratar vi fullt funktionsdugliga andra kroppsdelar förutom en arm. Okej, jag förstår att operation gör ont för jag har själv varit där. Fyra gånger faktiskt. För vet ni vad en kvinna erbjuds i sjukskrivning efter ett kejsarsnitt? Jo... inget. För det är inte samma sak som att inte ha en fungerande arm. Efter ett kejsarsnitt har man bara problem med att gå, stå, hosta, skita, bära, böja, ta sig ur sängen eller skratta. Och det går ju att leva så ändå, utan problem. För tio dagar som mannen är hemma så är det tänkt att han ska vara till hjälp. Men sen då? Heja Sverige säger jag bara! Mycket sjysst....

Nu är det självklart inte min makes fel allt detta. Kan bara inte släppa det. Är det orättvisa eller avundsjuka?


Hur som haver så är han välkommen hem igen ( tvätten ligger på högar och skriker tvätta mig, disken väntar tålmodigt, dammråttorna dansar tango i hörnen, bilen står startklar för att åka till affären och handla ).


  


En bild på min uppskärda buk kommer inte att läggas upp. Och jag tycker visst synd om honom lite. Men det var ju som tur var vänsterarmen. För tänk om det hade varit den högra, katastrof!


Nu ska jag sätta mig ner och avnjuta fredagkvällen tillsammans med min make. För trots allt så älskar jag honom ändå.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 19 november 2010 11:25

Igår fick jag reda på att maken skulle vara kvar på sjukhuset en natt till så jag var ensam med barnen igen. Då passade vi på att köra lite karaoke på kvällen för att muntra upp alla som egentligen var färdiga för sängen. 


  


Linn sjunger till Carola. Vilken inlevelse hon hade.


  


Hon avslutar med ett hopp. Lyckad bild tycker jag.


  


Alexander som tillfrisknade fort från febern ville inte vara sämre än Linn. Det Linn gör gör han med.


  


Även om Gabriels största intresse är gitarr så kan den här mannen släppa loss ordentligt och dansa han med.


  


Lucas ville självklart dansa med storasyster som snällt hjälpte honom med det.


  


Isac undersöker mikrofonstativet och vad man kan använda den till. Och mycket riktigt så dansade han sedan med den. Blivande pole-dancing kille kanske??!


  


Hej mitt namn är Julie och jag älskar att höra min egen röst. Jag vill också vara med på ett hörn.


Ja vi hade ganska kul faktiskt. Ibland så måste man släppa loss lite med barnen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards